Какво е коледният дух без елхата, трапезата и... рекламата?
Истина е - Коледа е райско време освен за спане, ядене, пиене и почивка, и за стабилна доза реклама.
Защото отдавна е известно, че Дядо Коледа е съвършеното рекламно лице на всичко, свързано с домакинството: от тостер, до вакса за обувки.
А таргетът, естествено, са жените - онези послушни пчелички, които ще изнесат цялото домакинство, свързано с празника, на плещите си, без да се оплакват. А за награда ще получат... чорапогащник от добрия, беловлас и благ старец.
Така изглежда действителността поне според старите рекламни картички, които можете да видите в галерията.
Въпреки, че са "винтидж" отгоре додолу, те удрят право в целта нуждите на всяко домакинство, представяйки Коледа, така както би трябвало да бъде - по-бяла, по-чиста и по весела... особено ако си купиш прахосмукачка или пералня.
Днес тези древнозаветни печатни реклами,биха били обявени за сексистски, но те не са били разглеждани като такива през 40-те, 50-те и 60-те години на 20 век.
Като се абстрахираме от огромната доза цинизъм, която струи от тях, едно можем да отбележим като вярно:
Без купчината електроудреди, животът на домакинята би бил още по-труден.
А без чорапогащник - просто невъзможен.