Tinder не приема критиките добре. Приложението за срещи наскоро реагира остро срещу статия в септемврийския брой на "Vanity Fair", озаглавена „Tinder и апокалипсисът на срещите".
В статията си журналистката Нанси Сейлс изследва въздействието на app-овете за запознанства върху романтичния живот на младите хора. В САЩ повечето от срещите между младежи (и не само) се случват само благодарение на интернет.
"Приятна вечер в Манхатън, намираме се в спортен бар във финансовия дистрикт - всички "тиндват". Масите са пълни с млади мъже и жени, които през деня са били на лов за пари и сделки на Уол Стрийт, а сега "ловуват" гаджета", пише Нанси Сейлс. "Всички пият, без да отлепят поглед от телефона, прелистват снимки и търсят човека, с когото най-вероятно ще преспят вечерта."
Мъжете са състезатели по душа, а Tinder е още едно поле, където конкуренцията може да бъде победена. "Тиндарелки" - така един мъжете в бара нарича девойките от Tinder, с които е правил секс.
Друг от героите в статията обяснява, че Tinder е като да си поръчаш храна, само че си поръчваш хора.
Потребителите на приложението развиват нови способности. Един от младите мъже играе свой "text game" - това е умението да вкараш в леглото си момиче само чрез съобщения. Тези мъже не търсят сериозни връзки, но по всички личи, че и "тиндарелките" са на същата вълна. Може би не всички. Една от героините в статията на Нанси Сейлс казва, че Tinder е тотален апокалипсис за срещите. Цялата култура на ухажването или ако предпочитате - на свалката, развивана столетия наред, е пометена от едно мобилно приложение.
"Tinder е гаден", казват младите, но продължават да го ползват.
След публикуването на материала създателите на приложението доста се обидиха. Последва потоп в Туитър, в който Tinder критикува „Vanity Fear" и дори обвинява изданието в едностранчивост.
"Разочароващо е как Vanity Fair си мислят, че хората, които показват в статията си, са представителни за всички потребители."
It's disappointing that @VanityFair thought that the tiny number of people you found for your article represent our entire global userbase 😏
— Tinder (@Tinder) August 11, 2015
Какво всъщност е Tinder и кой го ползва?
Изследване показва, че около една трета от хората, търсещи любов чрез мобилното приложение Tinder, вече са женени.
Mъжете са повече от жените, като съотношението е 6:4.
По-голямата част от потребителите на платформата за онлайн запознанства - 45 процента, са на възраст между 25 и 34 години.
Около 38 на сто са във възрастовата група между 16 и 24, а един процент - между 55 и 64 години, показва проучване на GlobalWebIndex.
Малко над 54 процента от потребителите описват себе си като неженени, 30 процента са женени, а 12 на сто имат връзка. Останалите 4 процента посочват, че са разведени, овдовяли или "друго".
Регистриралите се в Tinder получават снимки на хора с подходящ профил и могат да „плъзнат" фотографиите надясно, което означава "да", или наляво за "не". Само когато двама души се харесат взаимно, те получават възможност да си изпратят съобщение.
Приложението е свалено от 50 милиона потребители след дебюта си през 2012 година и свързва около 26 милиона потенциални двойки на всеки 24 часа. След старта му са направени над 1.6 милиарда плъзгания.
Искате или не, Tinder е една от новите мании на младите. Вижте в галерията най-важните неща, които трябва да знаете за приложението за запознанства.
В България Tinder също е доста популярен.