Рос Браун: Целта ни е победата в Бахрейн

- Рос, доволен ли сте от MGP W01?

- Не сме толкова подготвени, колкото ми се искаше на мен. Беше трудна зима. Може би първата, в която се готвехме с 450 души, вместо със 700. Затова чувствахме слабости в някои места. Но все пак съм доволен от новата кола, има потенциал. Имаме нужда само да запазим тази скорост на развитие и всичко ще бъде наред.


- Какво е мнението на Михаел Шумахер?

- Ние знаем, че не разполагаме със стабилна кола. Мисля, че това е предизвикателството пред нас. Когато колата е балансирана е добре, но определено изпитваме трудности да да запазим този баланс. И това е малко разочароващо. Но вече започнахме да разбираме какво трябва да направим, за да поправим пропуските.

- Дискутирате ли с него прогреса на болида?

- Да, Михаел работи директно с инженерите и механиците. Аз наблюдавам и слушам дискусиите и се намесвам когато чувствам, че има нужда да внеса яснота. Михаел работи упорито с екипа и ни помага да вървим напред.

- Това завръщане обаче носи риск за отбора като цяло и за него самия..

- Разбира се, но е риск, който сме щастливи да поемем - и ние, и той. Вълнуващо е и до този момент не съжаляваме за решението си.


- Резултатите показват, че сте на секунда на обиколка от Ferrari и McLaren. Това не ви ли притеснява?

- Не мисля, че можем да говорим за секунда. Мисля, че с повече гориво на борда сме конкурентноспособни на останалите в състезателно темпо. С Михаел не сме изпробвали на тестове варианта с пълен резевоар, но го тествахме с Нико. Резултатите не бяха никак лоши и той даде първо време в третия ден от тестовете в Барселона. Но едва ли можем да говорим за изоставане чак от секунда от останалите. Вече казах - не сме толкова добре подготвени, колкото ни се иска, но това е положението. Най-силният отбор се явява цел за останалите, лидерът винаги е един. Ние вече бяхме лидер, сега трябва да догонваме.

 

- Как може да наваксате това изоставане?

- Готвим комплексни промени за Бахрейн. Взехме решение да не ги показваме на тестовете в Барселона, отложихме ги за последния момент. Научихме се да оценяваме ефективността на новите решения, това да не ги показваш предварително е крайно важно при условие, че има забрана за тестове и че си длъжен да обновяваш болида в хода на сезона. Затова пълния вариант на промените ще видите в Бахрейн.

 

- До колко е важно да направите отлично впечатление на партньорите и спонсорите на тима по време на тестовете?

- Важно е добре да си свършим работата, да проверим ефективността на спирачната система, да подобрим управляемостта, да намерим точните настройки. Няма смисъл да въртим обиколки с 20 кг гориво, за да впечатлим с резултати. В условията на новия регламент, когато болидът стартира с повече гориво, подобни действия са лишени от смисъл. Ние сме длъжни да оценим поведението на колата с различно количество гориво, да свършим своята работа, а първото състезание ще покаже кой се е справил най-добре.

 

- Неотдавна в ръководството на Мерцедес GP настъпиха промени, които обаче не са съвсем ясни. Ще дадете ли повече информация?

- Просто е - в управлението промени няма. Само сформирахме ръководство на отбора. До продажбата на акциите начело стояха шестима директори, след това петима станаха мениджъри без директорски пълномощия. Половината от пълномощията бяха прехвърлени на надзорен съвет, в който влизат трима представители на Mercedes, двама на Aabar и аз като представител на минотарните акционери. Това е законодателната власт, а не изпълнителната. Там ръководството си остана същото. Така че нищо не се е променило.

 

- Отборът смени името си на Mercedes GP, това оказва ли допълнителен натиск?

- Безусловно, малко или много перспективата е друга. Но аз бях 10 години във Ferrari и трябва да кажа, че се свиква. Започвате да не мислите за това и се съсредоточавате върху своята работа. Ние искаме да печелим и ще бъдем разочаровани ако това не стане. Естествено вниманието на медиите сега е по-голямо, но това е позитивна промяна.

 

- Кога реално се надявате, че ще можете да побеждавате?

- В Бахрейн. Нашата цел е да излезем, да се ориентираме в разположението на силите и да нанесем нужните коркеции, ако трябва. Задачата ни обаче винаги е една - да печелим следващият старт. А следващият старт е в Бахрейн.

Новините

Най-четените