Голям скандал избухна в САЩ около новото рекламно лице на спортната компания Nike.
Критично настроени хора в социалните мрежи започнаха да изхвърлят и унищожават своите дрехи и обувки на Nike, недоволни от появата на състезателя по американски футбол Колин Каперник в реклама на марката.
Каперник е човекът, който преди две години даде начало на протестите срещу расовата несправедливост и полицейското насилие в Америка, като коленичи по време на националния химн. Впоследствие това стана масова практика в Националната футболна лига на САЩ (НФЛ), която предизвика възмущението на президента Доналд Тръмп.
След протестите си бившият куотърбек на Сан Франциско Форти Найнърс загуби мястото си в лигата и не успя да си осигури договор с нито един от отборите. Той даже направи неуспешен опит да съди собствениците на НФЛ.
Рекламата на Nike с негово участие още не е пусната, но вече се появи снимка от нея с лика на Каперник и надпис "Вярвай в нещо, дори това да значи, че жертваш всичко".
В Twitter бързо набраха скорост тагове като #BoycottNike и #JustBurnIt ("Просто го изгори", игра на думи със слогана на компанията Just Do It), а потребители вече показват различни начини, по които се отървават от своите Nike артикули.
First the @NFL forces me to choose between my favorite sport and my country. I chose country. Then @Nike forces me to choose between my favorite shoes and my country. Since when did the American Flag and the National Anthem become offensive? pic.twitter.com/4CVQdTHUH4
— Sean Clancy (@sclancy79) September 3, 2018
Our Soundman just cut the Nike swoosh off his socks. Former marine. Get ready @Nike multiply that by the millions. pic.twitter.com/h8kj6RXe7j
— John Rich (@johnrich) September 3, 2018
Други обаче подкрепят Каперник и одобряват решението на Nike да го направи свое лице, затова споровете стават все по-разгорещени.
Настоящата рекламна кампания е по повод 30-ата годишнина от използването на слогана Just Do It и в нея ще участват още двама играчи от НФЛ - Одел Бекъм-младши и Шакийм Грифин, както и тенисистката Серина Уилямс, баскетболистът ЛеБрон Джеймс и други спортисти.
На старта на кампанията Nike определи Каперник като "един от най-влиятелните атлети от своето поколение".
Миналата година спортистът подписа договор с издателство One World за 1 млн. долара, за да напише книга.