Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Първи сериозни проблеми за Бразилия 2014

ФИФА и Сеп Блатер засега дават добри оценки на хода на подготовката на Бразилия за световното първенство през 2014 Снимка: getty images
ФИФА и Сеп Блатер засега дават добри оценки на хода на подготовката на Бразилия за световното първенство през 2014

Повечето летища в Бразилия, които предстои да бъдат ремонтирани и обновени за световното първенство по футбол през 2014 година, няма да бъдат готови навреме.

Местният институт за икономически изследвания (Ipea), който се финансира от държавата прегледа работата по летищата и обяви, че от 13, които се ремонтират или ще се ремонтират, 10 няма да са готови до юни 2014, когато започва мондиала.

В изследването на института се казва още, че дори и да бъдат направени допълнителни инвестиции за по-бързи ремонти, за началото на първенството през 2014, 14 от 20-те летища в Бразилия ще бъдат сериозно претоварени.

Властите в Бразилия очакват между 800 000 и 1 милион туристи за дните на световното първенство по футбол през 2014.

Бразилското правителство обеща, че ще довърши навреме всички големи инфраструктурни проекти, предназначени за световното по футбол. Две години по-късно, през 2016 Рио ще приеме летните олимпийски игри.

Към 13-те аеропорта, които ще бъдат ремонтирани се добавя и строежа на напълно ново летище - в Натал, където ще има мачове от световното първенство, но съдбата на проекта остава неясна.

Според Ipea вина за забавянето на ремонтите има държавната агенция, която ръководи въздухоплаването и летищата в Бразилия - Infraero, където липсват кадърни хора и планове за осъществяването на програмата за ремонт на летищата.

Президентът на Бразилия Дилма Русеф обяви, че правителството ще се намеси сериозно, за да бъдат готови летищата навреме, като допълни,че ако се налага в тях ще влязат и частни инвеститори.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените