Смяната на собствеността в един от новите отбори във Формула 1 - Campos F1 донесе интересни новини относно пилотите, които ще гледаме на стартовата решетка през сезон 2010.
Испанският новак, основан от бившия пилот Адриан Кампос закъсня сериозно с подготовката си преди началото на сезона в Бахрейн на 14 март и се наложиха спешни мерки - тимът вече има нов основен акционер - досегашният партньор на Адриан - Хосе Рамон Карабанте. Той стартира програма, която трябва да осигури място на Campos F1 на стартовата решетка в средата на март - Адриан Кампос мина на заден план, а прякото ръководство на тима попадна в ръцете на Колин Колес, който заемаше същата длъжност в Midland, Spyker и Force India при поредицата смени в собствеността на отбора, създаден от Еди Джордан.
И тъй като свободните места във Формула 1 непосредствено преди началото на сезона силно намаляха и са все при новаците, за тях се конкурират основно пилоти, които трябва да "доведат" със себе си и спонсори, които да подсилят бюджета на отбора.
При предишното ръководство - т.е Кампос, за фаворит №1 за място в отбора се спрягаше Бруно Сена, племенникът на легендарния трикратен световен шампион Айртон Сена. По-рано тази година от тима заявиха, че Бруно ще кара за Campos, но наскоро стана ясно, че потвърждаването на мястото на бразилеца зависи от парите, които той ще осигури. На няколко пъти се споменаваха силни южноамерикански спонсори, но медиите в Бразилия упорито твърдят, че става въпрос за местния петролен гигант Petrobras или за континенталното поделение на телекомуникационната компания Telefonica.
Около трусовете при смяната на босовете на тима въпросът за пилотите позатихна, но веднага след това източници близки до Колес "издадоха", че подписалият с US F1 аржентинец Хосе Мария Лопес може да се откаже от американците в полза на Campos. Участието на Лопес във Формула 1 е на път да се превърне в национална кауза в родината му - местните спонсори трупат милиони на сметката му, а бившият пилот в GP2 се ползва с личната подкрепа на президента на страната Кристина Фернандес де Кирхнер. Малко по-късно и Колес потвърди, че има интерес от Лопес.
Сега в схемата влиза още една от звездите на сериите GP2 Карун Чандок. Отново Колес с мнение, че договорът с Карун може да бъде подписан преди уикенда, по простата причина, че спонсорите на пилота са готови с парите. Дори някои медии прогнозираха, че контрактът с Карун ще е факт в момента, в който на факса в офиса на Колес пристигнат банковите гаранции. За да кара Карун във Формула 1 пари са готиви да дават производителят на автомобилни гуми JK Tyres и инженеринговата компания Punj Lioyd. След това от Индия започнаха да идват противоречиви информации - вестник "Hindustan Times" обяви, че договорът всъщност е подписан и се чакат парите, за да бъде обявен, а Колес допълни, че това може да стане "скоро".
Трима пилоти, всеки от които може да донесе пари за две места в тима, въпросът е кой ще изостане в тази все по-финансова битка.
Мениджърът на Бруно Сена Крис Гуудуин обясни пред ВВС, че "няма причина Бруно да не е част от тима за новия сезон". "През октомври подписахме договор и Бруно ще се състезава през новия сезон". С други думи, Сена има предимството на контракта, но историята във Формула 1 учи, че твърде често договорите се сключват, за да се нарушават и няма нищо сигурно. Все пак борбата за двете места в тима ще е интересна, остава да разберем как Колес ще обясни мотивите за избора си когато селекцията приключи. А ускоряването на преговорите с пилотите е още един знак, че Campos F1 ще е на стартовата решетка в Бахрейн, което е добра новина.