Какво да очакваме от Михаел Шумахер?

Със сигурност Михаел не е загубил желанието си да се състезава, амбицията да се бори за всеки сантиметър от пистата, както и огромния си опит, натрупан от 1991 до края на 2006 година. Всичко тове тежи страшно много от момента, в който Шуми седне в кокпита на новия болид на Mercedes GP, за да му вземат мерки за седалката та чак до финала на сезон 2010 година.

Но опитът, титлите и възрастта не носят само предимства - на 3 януари Михаел навършва 41 години и това означава, че реакциите му вече няма да са на нивото, на което бяха през 2000 или 2001 година. Дори разликата да е в стотни от секундата, понякога едно такова закъснение е решаващо. В същото време обаче можем да сме сигурни, че Шуми ще се опита да компенсира очакваната загуба на бързина на реакциите и може би скорост на пистата с уникалното си чувство за адаптация, което много пъти му е помагало да вземе аванс пред своите съперници.

Има и още въпроси, чиито отговори предстоят да научим може би още преди началото на сезона. Ако си спомняте, в края на сезон 2009 болидът на Brawn GP, с който Дженсън Бътън стигна до световната титла далеч не беше най-добрата кола в последните стартове. През втората половина на година тимът на Рос Браун беше застигнат от основните си съперници и на моменти загубата на инициативата в битката на пистата беше плашеща.

Сега екипът на Браун, донякъде с помощта на Михаел и Нико Розберг трябва да направи така, че слабите страни на колата от миналата година да бъдат отстранени, развитието да продължи в правилната посока, защото ако Mercedes изостане в началото на сезона, то наваксването в хода на шампионата ще е много трудно - справка битките на McLaren, Ferrari и Red Bull през 2009. Освен това Mecedes може би ще е тимът с най-затегнат бюджет сред фаворитите през новия сезон, без значение колко богата компания е Mercedes.

Но ако се реализира подобен сценарий - болидът на Mercedes да не е толкова силен, колкото очакват всички, то ще имаме възможност да видим някои позабравени страни от характера на Михаел Шумахер. С други думи - ако не помните какво става, когато амбицията на Михаел вземе връх над всичко останало. Ударите с Деймън Хил и Жак Вилньов през 1994 и 1997 казват всичко, както и „паркирането" в Монте Карло по време на квалификацията. Към всичко това прибавяме и загубата на скорост и реакция, което означава че Шуми ще се озове в ролята на догонващ и ще направи живота на тези пред него изключително интересен и напрегнат. Но с това ще се върнат „странните" инциденти, предизвикани от Михаел, както и мръсните номера на пистата. Не че те някога са напускали световния шампионат въпреки изпъждането на фигури като Флавио Бриаторе и Пат Саймъндс.

Едно нещо е сигурно - Михаел не се връща във Формула 1 заради парите. 7 милиона евро на година плюс очакваните 25 милиона от рекламни договори са страшно много пари, но все пак става въпрос за човекът, който в най-силните си години в световния шампионат пчелеше между 80 и 100 милиона евро на сезон. Като през цялото време инвестираше заработените от него пари, при това никога в рискови и твърде високодоходни активи.

Завръщането на Михаел Шумахер във Формула 1 събитие от ранга на тези, които се случват веднъж на двадесет години. Присъствието му на стартовата решетка в средата на март ще означава рязък скок на интереса към Формула 1 (явно Господ е чул молитвите на Бърни Екълстоун за засилване на бизнеса) и ще гарантира пълни трибуни може би на всички стартове.

2010 се очертава като един класически сезон в историята на Формула 1 - силните пилоти сякаш си „паднаха на местата", най-голямата звезда е отново тук, за да се бори с новото поколение световни шампиони, а надеждата, че силите на тимовете ще са изравнени е повече от реална. Това означава интересни и вълнуващи състезания, битка от старта до финала.

И накрая, само още две неща - със сигурност Кими Райконен ще липсва на Формула 1 през 2010 година, най-малкото защото той е един от пилотите, които вече са доказали, че са по-бързи от Михаел Шумахер. А и винаги е невъзмутим, дори когато Михаел кипи от яд - струва си да се гледа. И другото - нали чухте, че и Ралф Шумахер иска да се връща. Ето това се надявам да не се случи. Просто няма смисъл.

Новините

Най-четените