Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Дисни" с нов бизнес: училища по английски в Китай

Мики Маус ще е учителят по английски език на малките китайчета, стига родителите им да могат да си позволят $2200 за два часа обучение седмично Снимка: Getty Images
Мики Маус ще е учителят по английски език на малките китайчета, стига родителите им да могат да си позволят $2200 за два часа обучение седмично

Мики Маус може и да не изборът, който ви хрумва за учител по чужди езици, но той и патокът Доналд са задействани в Китай от "Уолт Дисни". Анимационните герои стават част от училищна програма, чиято цел е да научи на английски по 150 000 деца годишно до 2015 г.

"Дисни", които са определили Шанхай като място за следващия си развлекателен парк, са първата западна корпорация, която създава училища в Китай. Те вече притежават няколко в Шанхай - и наскоро отвориха първото си в Пекин.

След успешна експериментална фаза, президентът на Disney Publishing Worldwide Ръсел Хамптън обяви, че фирмата иска да увеличи броя на училищата си от 11 на 148 в цял Китай в следващата петилетка. "Това е много голяма възможност и може да ни осигури оперативни печалби от над $100 млн. през следващите пет години," казва той в интервю.

Училищата са отворени за деца между 1-годишна и 11-годишна възраст и използват учебна програма с участието на Мики Маус, Малката фея и други герои на "Дисни".

Разрастването на китайската средна класа означава, че далеч не липсват родители, желаещи да платят $2200 годишно за обучение от по 2 часа седмично. Но училищата също така позволяват на Дисни да изградят връзка с ново поколение потребители, които вероятно не са чували за героите и историите на фирмата.

Хамптън съобщи, че "Дисни" са лицензирали героите си за други системи за английско езиково обучение през последните 25 години, но са решили да разработят собствена програма и да стартират собствена мрежа от училища, когато забелязали скока на търсенето в Китай.

"Не бихме навлезли в този бизнес единствено за да го използваме като маркетингов инструмент да покажем света на "Дисни" пред хората," коментира той. "Но няма съмнение, че допълнителна полза от това е по-широкото ни демонстриране пред китайските потребителите и запознаването с богатото наследство от истории на Дисни."

Пекин контролира и ограничава чрез квоти броя на филмите, показвани в кината. Това досега пречеше на "Дисни" да утвърди марката си в Китай по начина, който са постигнали в Европа и в САЩ.

Успехът на програмата е убедил фирмата да открива и други пазари. "Пред следващите 12 месеца ще бъдем концентрирани върху бърза експанзия в Китай," обяви Хамптън. Но според него "сега е моментът за инвестиции в Бразилия".

"Дисни" обмислят и схема за дистанционно обучение, базирана на разработената от тях учебна програма, както и пакет за езиково обучение, който да може да се купи в магазините. "Смятаме, че възможностите са по-големи от това да обучаваме по 150 000 деца годишно," завършва Хамптън.

Увеселителните паркове, които "Дисни" притежават, са общо пет по цял свят - в Анахайм, Орландо, Токио, Париж и Хонконг. Шестият - в Шанхай, определено дава преимущество на Китай, където ще станат два. Увеселителните паркове са спечелили малко под от 1/3 от общите приходи на "Дисни" в размер на 38 млрд. долара за 2009 г. Но, както се оказва, в Китай те са само част от общата бизнес стратегия.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените