Варна в страната на тъпизмите

Ако карате колело, Варна ще ви се стори тясна и опасна.

Вместо хубав коледен подарък - тъй като велоалеите бяха чакани с години и повечето варненци отдавна не вярват в Добрия старец, защото остаряха, градът получи поредния чиновнически абсурд.

Новите велоалеи за 4.6 милиона лева не стават и за детски тротинетки, защото ширината им е едва половин метър.

Всеки, който умее да пази равновесие на две колела, знае, че придържането „по конец" в рамките на такова тясно пространство не е възможно повече от няколко метра, камо ли в натоварения център на града и препятствията, заложени от проектантите.

Варненските велоалеи се вият като родопска песен между будки, спирки, магазини, градинки, оградени са с бордюр за сигурно падане и свършват директно в подлези, което е страхотна предпоставка за постоянен прилив на пациенти в ортопедиите.

Да не говорим за острите завои, които принуждават каращите да развиват скоростта на най-бързия пингвин, за да избегнат челен удар в домакиня с пазарски чанти, пенсионер на разходка, дървета или случайно застанали улични стълбове.

Резултатът е плачевен - и естетически, и функционално. Администрацията бърза да усвои едни пари до края на годината и толкова много й личи, че забравя да сложи маркировка, да осигури възможност за преминаване на пешеходците и да „маскира" намесата в градската среда, така че да не изглежда като лепната ваденка върху копринена дреха.

Морската столица заслужава приза за най-безумно и излишно творение, което на всичкото отгоре е опасно.

Всеки велосипедист знае, че основната идея на въпросните алеи е да осигурят безконфликтно преминаване. А не да пречат на пешеходците или да създават опасност от катастрофи, като Варна е удивителен пример, защото съчетава и двете „условия".

Цялото упражнение по „зелени политики" е поредната чиновническа глупост, която няма да има никакъв ефект. А варненци получават 16 километра асфалтирани пътечки за разходка. Защото велосипедистите нямат да имат друг избор, освен отново да се придвижват по пътното платно.

 

#2 Qrio 17.12.2015 в 14:27:01

"Защото велосипедистите нямат да имат друг избор, освен отново да се придвижват по пътното платно." Да, но тук идва поредната простотия. При изградена велоалея велосипедистите трябва да бъдат на нея, а не на платното. В противен случай рискуват глоби

Новините

Най-четените