Дякон Левски в сутрешния блок

Няма наболял обществен феномен, който да претендира за легитимност, ако не е минал през тревожните мозъци на поне един чифт водещи на сутрешен блок. Неволята клетнишка не е неволя, нравственият смут е малоценен, ако не е поставен на масата в ранобудните студиа.

А има ли по-голямо безобразие от оскърблението над художествените възприятия на клета майка България? Точно така, няма.

Затова двете най-големи национални телевизии, напипали неравния пулс на социума, адресираха страданието му - последния игрален филм за Апостола на Свободата, "Дякон Левски".

Водещи разпита в студиото на "всички гледни точки" са Биляна Гавазова и Антон Хекимян, които не спираха да търсят обяснения на следните актуални въпроси:

Трябва ли да псува Апостолът? И то на майка (била тя и поробителска)? И то от Големия Екран?

В студиото присъства жертва на издевателството - зрител на предпремиерата (по съвместителство - сценарист), изгубил всичко детско в себе си след сблъсъка с нешлайфания "Дякон Левски" и пръв разобличил нахалството на режисьора да сложи ругатня в устата на Светиня му.

Присъства и съучастникът в снимачния процес - актьорът Николай Сотиров, който призовава да не се светотатства на помена на "българския Христос" (Н.С.: "Гол, бос, без сън, без покой. За какво говорим? Едно към едно!") и сравнява качествата на "Дякон Левски" с по-скромните кинематографичните опити на Скорсезе и Кончаловски.

За вещо лице е избран историк от БАН, познавач на темата Левски и "на много други теми", който развива полемика дали младият Кунчев (еквивалентът на Нелсън Мандела, по негово определение) е имал цивилни отношения с жени ("Историята мълчи").

Не се минава и без компетентното мнение на "прапраплеменницата" на Апостола, която проплаква с покруса, че не е видяла онзи Левски, който "би я увлякъл".

В последно действие, обаче, по телефона се включва главният заподозрян - режисьорът Максим Генчев ("Ооо, Пепи"), който е вградил сянката си в лентата, отделяйки не една, не две, а три усилни паметни години на снимачния процес.

И става страшно.

Кратък откъс от очната ставка между Твореца и Зрителя:

Максим Генчев: Ще ви посъветвам пак да гледате филма.

Зрителят: О, не мога повече, моля ви...

Максим Генчев: Ще гледате, ще гледатеее! Няма да се огъвате там! Ти какъв си на Левски, а? Дреме ми, че не са ми харесали филма! Народът го гледа и го харесва, всичко е шест. А племенницата да взима хапчета. Къде беше тя три години, когато аз правих филм?!!!!

("Народе????")

За 25 минути ефирно време стават ясни няколко важни обстоятелства:

1) трима от шестимата участници в разговора, в това число водещите, не са гледали филма "Дякон Левски",

2) съществува повече от една прапраплеменница на Апостола,

3) всеки има право да направи тъп филм, стига да не над 3 часа и половина.

Както обобщават в сайта си домакините (с известно съжаление за пропуснатия потенциал): разговорът се оказва "спор за кино, който прерасна в обикновен скандал".

Буквално минути по-късно "спорът за кино" се пренася по Нова телевизия, където на пряка линия от града-герой Плевен режисьорът с хипертония и кървяща чест изнася монолог, какъвто световната драматургия не познава (макар симптомите му да са описани отдавна в литературата на клиничната психиатрия).

С гръмовен тембър и драматичен синкоп, по-адекватен на тържествена заря-проверка отколкото на телевизионно матине от фоайето на хотел "Ростов", Максим Генчев отдава чест на "най-великият и свят българин на България".

След това по Шекспировски се пита защо се занимава с въпроса "Кой к'во мислил, на кой не му било угодено, и кой бил еди кой си, че и аз кой съм бил".

"Кои са тези мнозина, които смятат, че филмът е гавра? Които потриваха ръчички, когато го бесиха преди 142 години? Или тези, които сега вият като гарвани за този филм?", грачи Творецът грозно, зловещо, пред изумения поглед на втория чифт водещи (и те негледали филма).

"Със двеста кръвно съм в момента, не ви е срам!!!", проклина Генчев, а звуковият пулт на Нова телевизия изпращява на умряло.

На финала режисьорът напуска сцената по режисьорски ("Ей тука продуцента, аз отказвам да работя").

У зрителя остава гузното смущение, че без да иска е станал свидетел на чуждото нещастие, след което цъка с език и гаси телевизора. Завинаги.

#1 Vincent MoFo 19.02.2015 в 17:51:00

Ако ме питаш мене....требе и да пцува и да набива канчета и да ЕБЕ ! Ей това го няма във филма. Ако има дветри сцени с йебане, ще кажа, че е отличеннн !

#2 Bulgarski_Colombiec 20.02.2015 в 00:43:03

Между впрочем Гледал съм и Гръцкия филм за Генерал Колокотронис на Гръцки. Турците там също изнасилват Гъркините и Взривяват Манастири. Каквото е Било в България така е било и по останалата част от Балканите. Гледах Един Сръпски филм също за турското робство. Там турците също изнасилват сръпкините и казват, че сега ще им ропдят турски деца. Даже след геноцида в Едно сръбско село Турците правя стена от Черепи за да е показно и другите, които смятат да се опълчат. Не знам за Валахия или Сегашна Румъния. Той е бил Вампир. Той е Увбивал, Унгарци, Турци, Българи и даже свой хора Румънци. Турците му дават турксото име Казаклъ Войвода. Но той се научава на изтезания от турците докато е пленник в Истанбул. Той плочава прякора от турците Казаклъ Войвода в превод Войводата Кол. Албанския Георги Кастриоти Скандербег сменя 3 пати религията си за да оцелее от турците и така ги измамва за да спаси живота си от смъртта. Той е заловен от Султан Фатих Мехмед Завоевател на Константинопол и убиец на Ромейте. Той си е мислел че Италианските Княжества Геноа и Венеция ще помогнат на Албания срещу турците, но те всъщност ги колонизират. За това той се крие по планините и напада турците нощем докато спът. Той се е бил до последно и на смъртното си легло е искал да стане да се бие.

Новините

Най-четените