Модата е много важна част от начина, по който комуникираме своята идентичност пред другите. Много дълго време тя означаваше дрехи: текстилните одеяния, в които поставяхме нашето тяло. Но в идващите десетилетия ударението ще бъде много повече върху другите изражения на модата и различните начини да комуникираме едни с други, да създаваме чувство за принадлежност и да се чувстваме добре като себе си.
Ние вече създаваме нашия имидж онлайн - манипулирайки визия, която да разкаже история за нас. Вместо да се срещаме на улицата или в бара, да разговаряме и да оглеждаме какво е облякъл всеки от нас, ние комуникираме много по-дълбоко чрез тези нови канали. Докато в дрехите ще започнем да виждаме поляризацията между такива, които са много практични и такива, които са изцяло за да ни представят по определен начин - и тези последните може би няма да ги притежаваме, а ще ги вземаме под наем или ще ги споделяме.
Технологията вече се използва за създаването на дрехи, които стоят по-добре и са по-умни. Те позволяват да се предаде и определено количество информация чрез тях. Това е подтиквано отчасти от потребителското търсене и от желанието да знаем откъде идва дрехата. Затова ще виждаме по дрехите етикети, които указват къде е произведена всяка тяхна част, подозирам че донякъде и по законови причини, защото ресурсите ще стават все по-ограничени и ще става все по-важно да се пести водата и да се намалява въглеродния отпечатък.
Въпреки това, не само функционалността ще оказва влияние. Модата мина през един голям цикъл през последните 25 години - от нещо, което беше високо ценено и служеше за удоволствие до нещо, което стана съвсем достъпнои дори за еднократна употреба поради падането на цените. Всъщност ние напълно променихме нашето отношение към дрехите и сред дизайнерите, с които работя, има силното усещане, че трябва да върнат обратно в своите творения елемента на емоционалното съдържание.
Според мен определено технологията има място в създаването на диалог между хората чрез техните дрехи.
Дайлис Уилямс е дизайнер и директор актуална мода в „Лондон Фешън Колидж".