На петия ден от препоръката на Националния съвет за саморегулация (НСС) да бъде спряна рекламата на продукта, имитиращ сирене - "Булка", създателите на продукта обявиха, че пада от екран.
"Фикосота синтез" уведоми с писмо НСС, че спира клипа, макар че компанията не приема доводите за препоръката, особено предвид цялостната телевизионна среда в България.
Рекламата на имитиращия продукт "Булка чеиз" нарушава етични правила за реклама и търговска комуникация в България и затова Етичната комисия към Националния съвет за саморегулация (НСС) препоръча излъчването й да бъде спряно, обяви комисията на 11 януари.
Съветът се самосезира заради сексуалния контекст на рекламния клип. Освен това и гражданин изпратил жалба с мотива, че "рекламата е не само неподходяща за деца, излъчва се по телевизията във всякакви часове на денонощието, а и е с уникално нисък морал и никакво благоприличие".
НСС е преценил, че рекламата нарушава правилата за благоприличие, социална отговорност и правдивост.
"Авторите на клипа очевидно не са се задоволили с по-лек и дискретен намек, а всячески са настояли на предизвикателно излъчващата съблазън сценка", пише в мотивите на решението.
Според съвета "сексуалният контекст на рекламата е подсилен чрез яркия цвят на Според съвета "сексуалният контекст на рекламата е подсилен чрез яркия цвят на женската рокля на Жулиета, която следва извивките на тялото й, силно изразеното деколте и действията й - изпускането на парче от продукта между гърдите й, изваждането и поднасянето му в устата на мъжа".
Това напомня на еротичната сцена от американския филм "Девет седмици и половина", казват от НСС.
За общото внушение на клипа допринася и мелодията, послужила за музикален фон на рекламата, която жанрово се доближава до чалгата, допълват от там.
Пред Dnevnik.bg от "Фикосота синтез", създатели на продукта, казват, че със спирането на рекламата им е била наложена цензура от "малка група хора, определящи се като елитарни".