Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Шест стъпки за успешно интервю за работа

Опитайте, доколкото ви е възможно, да предвидите въпросите, които ще ви бъдат зададени
Опитайте, доколкото ви е възможно, да предвидите въпросите, които ще ви бъдат зададени

В днешния доминиран от общуването в социалните мрежи свят, интервюто "лице в лице" изглежда малко остаряло. Но онлайн източниците могат да ви помогнат да се справите с подводните камъни на едно такова общуване с HR-ри и да си намерите работа, стига да ги комбинирате с няколко старомодни съвета на здравия разум.

1. 15 минути по-рано.

Денят, в който ще се явявате на интервю за работа, не е този, в който може да си позволите да подремнете "ох-още-пет-минутки" и да изпуснете автобуса/трамвая/влак.

"Никога, ама никога не закъснявайте за интервю за работа", съветва Лорин Ферара от Creative Circle, американска агенция, базирана в Ню Йорк.

"Навреме означава 15 минути по-рано. Ако подраните с повече от 15 минути, ще трябва да се мотаете наоколо и ще изглеждате малко смешно-глуповато. Така че 15 минути по-рано е оптималното време, не бие на очи, вие вече сте в сградата, готови да влезете."

2. Не е време за импровизации.

Опитайте, доколкото ви е възможно, да предвидите въпросите, които ще ви бъдат зададени, като препрочетете няколко пъти job description - така ще се подсетите за какво евентуално биха ви попитали.

"За да си намерите добра работа е необходимо да знаете и с кого ще разговаряте," казва Кристи Стромберг от онлайн изданието за предложения за работа SimplyHired.com.

"Успяхте ли да проучите компанията и човека, който ще ви интервюира? Не е време за импровизации. Вие не залагате, вие продавате".

Добре е да репетирате предварително кратки отговори на въпроси като "Разкажете ми за себе си" и "Какви са вашите цели?". Опитайте се да свържете отговорите с позицията в офертата.

Със сигурност ще бъдете помолени да разкажете за предишния си опит. Действайте изпреварващо - отгатнете какъв човек си търси фирмата. Кой искат да наемат и с какви проблеми ще трябва да се справя?

3. Не се усмихвайте непрекъснато

Първото впечатление е особено важно и обикновено има трайно въздействие върху интервюиращия. Бъдете представителен и приветлив, но в по-сдържан вид.

Смятам, че ръкуването и контактът с очи са изключително важни - плюс усмивка, казва Ферара.

Според нея хората надценяват значението на усмивката и не спират да го правят през цялото време на интервюто, когато всъщност са нервни и искат то да свърши по-бързо и да си тръгнат. Така резултатът, който се вижда на лицето им, съвсем не е впечатляващ - в добрия смисъл на думата.

4. Овладейте се

Дори и най-добре подготвените и мотивирани кандидати няма как да не се притесняват в деня на интервюто. Майкъл Уейс, треньор по публично говорене, съветва хората да се фокусират върху това как звучи гласът им, за да се предпазят от нервно треперене или фалцет или шепнене заради пресъхнало гърло.

"Адреналинът, който ви изпълва, се изразява в едно неприятно трептене на гласа. Затова се упражнявайте, като произнасяте въпросите, които биха ви попитали, и отговорите им, на висок глас. Направете няколко прости упражнения за дишане, успокойте се и се концентрирайте", са препоръките му.

Сблъсъкът с нападателен интервюиращ също е доста изнервящ.

Трябва да се опитате да "прочетете" много бързо, по лицето на интервюиращия, какъв човек стои срещу вас. Ако той е много улегнал и сдържан, то тогава най-добре да отговаряте по-сбито и кратко, без да се разпростирате прекалено.

Когато разговорът тръгне, може да се наложи интервюиращият да позволи на кандидата за работа да води разговора. Но това е нож с две остриета, смята Ферара.

Не се притеснявайте да прескачате от тема на тема и да задавате въпроси.

5. Не лъжете

В света, в който живеем - предвид съществуването на LinkedIn и другите социални мрежи, е много лесно да се съберат отзиви и препоръки за даден човек, казва Стромберг.

Така че има начин да се говори и с други хора през общата мрежа, за да се провери истинността на вашата история. Те може да се консултират с хора, които вие не сте дали като контакти за потвърждение, за да се провери дали наистина твърденията ви отговарят на истината.

Затова най-добре не лъжете, просто се постарайте да изглеждате убедителни, когато давате информация за себе си.

6. Кажете "благодаря ви"

Най-накрая всичко свършва. Единственото, което остава оттук нататък, е да изпратите мейл или съобщение на интервюиращия ви. Особено важно е да го оставите с добри впечатения от общуването си с вас.

"Постарайте се да не забравяте да оставите визитната си картичка. Изпратете и мейл, в който да благодарите, и бъдете сигурни, че ще ви запомнят задълго".

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
Тагове: работа, интервю, hr
 

Най-четените