"Пазарлък. Гледаме в тавана и казваме някакви цени". Така общинските съветници на "Московска" 33 определиха предложенията си за по-високи цени на паркирането. Двойно по-скъпо паркиране в центъра, над два пъти по-скъпа винетка за живеещите в района на "синя зона", тройно повишаване на санкциите. Всички тези увеличения бяха гласувани под юркането на председателя на транспортната комисия Радослав Тошев, без да бъдат посочени никакви данни, анализи или каквато и да било информация защо се налага поскъпването и какъв ще ефектът им. Тошев се водеше от максимата "Колкото повече, толкова по-добре" и затова ловко отклоняваше всяко предложение за запазване на цените.
Така тази и следващата година животът в столицата ще поскъпне, и то не с малко, благодарение на решенията на общината. Поне три са подготвените увеличения на цените, макар управляващите от ГЕРБ да не ги заявяват като такива. За над 25% от столичани, които са коректни пътници, тоест купуват карти и билети, градският транспорт ще е по-скъп, защото най-евтината карта става 50 лв. В момента се разработва и ново зониране, което пак през задния вход ще повиши данъците на софиянци за следващата година.
Скъпото паркиране ще влезе в сила още от лятото. Столичните общинари явно, подобно на производителите на яйца, се упражняват докъде може да стигне търпението на хората.
Първо "синя зона" ще е двойно по-скъпа - 2 лева на час, но далече няма да е само в идеалния исторически център, а и около ИСУЛ, Медицинска академия, бул. "Шипченски проход" и т.н. Новата "зелена" зона ще струва 1 лв. на час. Платено ще се паркира и в събота до 14.30 ч., защото "около Централна поща през почивните дни няма къде да се паркира" (обяснението е на зам.-кмета по транспорта Любомир Христов).
С разделянето на платените зони за паркиране на две, с увеличаването на часовете, в които действат, и с повишаването на цената администрацията твърди, че ще осигури около 20% свободни места. Това може и да е така. Администрацията обаче не знае дали няма да постигне същия ефект, ако просто засили контрола. Сега официално максималният престой е 2 часа, но той почти никога не се спазва. Всеки може да пуска есемеси за трети, четвърти и прочие час. Системата ги приема. Новата система обаче няма да приема третия есемес за "синя зона" и петия за "зелена", обещават от общината. И си признават, че не знаят дали ако се спазва ограничението и сега, няма да има 20% свободни места. Но това не им пречи да увеличават цената. Проблемът отново е в контрола.
И понеже никой и нищо не може да избяга от всеядната "синя зона", живеещите в нея ще плащат в пъти повече, ако имат повече от една кола. Годишната винетка за първата ще е 150 лв., а за втората разумът надделя и увеличението ще е "само" двойно - 300 лв. В предложението няма никаква икономическа логика - то просто е наказание за столичани от центъра. А какво получават срещу тези пари? Нищо. Няма гаранция, че ще могат да си паркират колата, когато се приберат. Ако има място, ще паркират, ако няма - не. Но пък ще са си платили 450 лева, ако имат две коли.
Общината не гарантира паркоместа срещу тази немалка сума. Това, впрочем, бе един от мотивите на съда, с който бе отменена предишната винетка за паркиране пред дома. Над две години по-късно въпросът отново идва на дневен ред. Сега има и дискриминационен елемент, защото столичани от "зелена зона" ще плащат съответно по 100 лв. и по 200 лв. Какво повече предлага общината на живеещите на "синя зона", че да ги таксува по-скъпо? Нищо. Ако отново се заведе дело, пак ще падне в съда. Важното е, че столичната транспортна комисия тъпо и упорито предлага само едно решение на проблема с паркирането. И отношението й към столичани е като към кокошки, но не от щастливите.
Връх на безумните идеи е "синя зона" да работи през нощта, но само пред баровете. Идеята е на шефа на транспортната комисия Радослав Тошев. Той е същият общински съветник, който преди две години предлагаше хората да плащат, за да паркират пред домовете си в кварталите. Защото само така можело да има ред. Ако зависи само от Тошев, той няма да се поколебае да предложи и 5 лева на час да струва паркирането. Общинският съветник определи идеята си като "много вкусна за медиите" и не сметна за необходимо да я гарнира с изчисления и анализ. Като например колко ще струва издръжката на "синя зона" през нощта. Единственият мотив бе, че заведенията рекетирали клиентите си, като им вземали по 20 лв. за ВИП паркинг. На общинска територия. Този проблем, от който Тошев бил лично потърпевш, е от компетенциите на други органи. Не на служителите в "синя зона".
Другото безумие е, че всички хотели, банки и прочие на практика ще могат да си купят паркоместа, защото им се дава възможност да платят за тях целогодишно. Нищо, че платеното паркиране е за въвеждане на ред, а не за печалбарство на общината. Тези места, логично, няма да могат да се ползват от гражданите дори през нощта. Става дума за публична общинска собственост, която съветниците отдават под наем без конкурс, а това е противозаконно. Тошев отряза тази дискусия с аргумента, че това са "философски въпроси".
Мотивът на управляващите да предложат по-скъпо паркиране са четирите подземни паркинга на метростанциите. Тези буферни паркинги, разположени далече от центъра, обаче нямат нищо общо със "синя зона". Те са за хората, които ще пътуват с метро. Излишно е да се споменава, че от подземните паркинги в центъра няма и следа. Главният архитект Петър Диков има дежурен отговор на този въпрос: че е внесъл доклад за 17 паркинга, който дори не е разгледан на комисии. Защо? Защото е много по-лесно да се събират пари за паркиране по улиците, отколкото да се спре хранилката "синя зона". Защото приходите от нея са минимални на фона на издръжката на поделение "Паркиране и гаражи" и те отиват за всичко друго, но не и за тротоари или паркинги.
Забележка: Заглавието е на редакцията. Оригиналното заглавие е "Oбщинарите от ГЕРБ постъпват със столичани като с кокошки, но не от щастливите".
Segabg.com
Ехххх на тия щастливи кокошки и прасета поне играчки едно друго им осигуряват, а на нас всичко ни взимат! Докога с това безобразие?!!? То бива бива алчност ама чак пък толкоз!
Радослвав Тошев, общински съветник от ГЕРБ и син на Тошо Тошев..... има ли нужда да коментираме повече? А и муцуната снимката на снимката сама говори
Малкият Тошко да се навира в дупката откоято е излязъл! Какво падение за столицата, такива хора да навлизат в упралението. Нямам думи!!
Еми това е положението - нали столичани избраха Фандъкова за кмет. Защо сега реват срещу решенията на Столична община? Ами защото Столична община обявява култовите си решения след изборите. Дали ако бяха заложили тази "реформа" в предизборната си програма резултате на изборите щяха да са същите? Ето ви политически "морал" в най-чиста форма. Гласувайте за нас, ние строим метро. Ама между другото ще ви вдигнем данъците, ще ви сложим винетки, ще ви поизцедим за паркиране след работно време. Но всичко е нарад, ще ви построим метро. Ако имаше как щяхме да обвиним предишните за новите цени, но за съжаление тук това е неприложимо по обективни причини. ПС. Работното време на синята зона досега беше 8.30-18.30, защото в този период хората са на работа и следователно паркираните в центъра коли са на тези, които са там за да си свършат нещо. След като сега новото работно време вече е 8.00-19.00, искам да видя как г-да общинарите пристигат всеки ден на работа в 8 и си тръгват в 7 вечерта.
То хубаво ще яхнем колелата, ама с колите си какво да правим? :-)) и да не ги караме - пак ще плащаме за паркомясто...пълен идиотизъм настава и изобщо не изглежда като нещата да тръгнат на по-добре. Ако някой е забравил искам само да напомня, че Фандъкова спечели награда за Кмет, в най-добрия за живеене град - да ни е честито!!!! Явно това си има своята цена :-)
На това копеле Радослав Тошев мога ли аз филосовски да му майката 50 лв. карта. Никога няма да си купя карта, ако я направят 50 лв. Като ми увеличат заплатата с 30 лв тогава ще си взема карта за 50 ...
Боби, по твоята логика ние, които живеем в центъра и винаги сме живеели тук, нямаме право да имаме коли, защото видиш ли много били - по-тъпо изказване не бях чувала!
В нашето семейство има две коли - голяма, удобна за дълъг път, която ползвам аз (и навъртам над 2500 км. месечно) и малка градска, която ползва жена ми (върши си нейната работа, кара детето, пазарува и т.н. - към 1000 км. месечно). Данъкът на двете коли е към 250 лв., винетки 130 лв., ГО и каско 1200 лв., паркинг 450. Ами то излиза над 2000лв. годишно само да ги имаш тия коли, без да смятаме изобщо горивото и консумативите. А колите не сме си ги взели, за да се снимаме с тях. С тях вършим работа, за да изкарваме пари, с които пък си плащаме данъците и съответно заплатите на мъдрите чиновници. Но явно това подлежи на някаква форма на "наказание" от страна на Столична община, а според Боби сме си направо тъпаци.
Добре, че си ти, Боби да ни определиш къде да ни живеят децата и колко коли да имаме и как трябва да сме наказани, защото сме се родили в центъра на София. Ей такива като тебе ги пишат тези закони. И те така разсъждават. Само че утре като ненадейно някак си те настъпят тебе и ти попаднеш в групата, която ще трябва да плаща за нещо си - друга песен ще запееш.
е хубаво, ама защо тогава живеещите в центъра да плащат 150-300 лева ? какво е това безумие? значи са виновни че имат имоти там ..
хахахаххаха, Боби, ти току що Русе със София ли сравни? :-) Всеки спор с теб е излишен, само ще ти кажа, че в случая не са ощетени 90 % от хората. В случая сме ощетени ние, които сме си от тук и си живеем в центъра. Но много ще се радвам да въведат същите такси и за теб в Русе и да чуя тогава какво мислиш по въпроса :-)))), защото ми приличаш на ярко доказателство на максимата : "На чужд гъз и 100 тояги са малко!"
" Но колата ще я купя като дойдат децата. Защото тогава наистина ще е необходимост. За момента е само ненужен и скъп лукс. Така че хич не можете да ме убедите че колите след първата са необходимост!" ако сам не разбираш как си противоречиш - не знам :-)....
и понеже се изказваш за неща, които ама грам не са ти ясни, защото НЕ живееш тук и едно е как си го предсавяш, съвсем друго е КАК Е, айде само да ми обясниш следното - след като потока от коли е от кварталите към центъра и съответно обратно и хората не искат да ползват метро и автобус - ЗАЩО по дяволите според теб АЗ трябва да плащам двойно само защото живея, където живея?...
Това вече е друго. И няма нужда да си слагаме определения на мозъците, нали? :-)
Проблема е много лесен за разрешаване - ВЪРНЕТЕ СОФИЙСКОТО ЖИТЕЛСТВО!