Влиятелният вестник "Ню Йорк Таймс" ще представи в идните дни новия си модел за платен достъп до съдържанието в Интернет, съобщиха от изданието.
Потребителите ще могат да разглеждат безплатно само ограничен брой публикации.
Въвеждането на платения модел ще съвпадне с очаквания дебют на Интернет таблет от „Епъл”.
По непотвърдена информация "Ню Йорк Таймс" ще сключи споразумение с "Епъл" за разпространяване на съдържание с новото устройство.
Средствата за масова информация трябва да убедят читателите в необходимостта да плащат за статиите, е изводът от среща на американски бизнесмени и чиновници във Федералната търговска комисия.
В същото време около 80% от американците нямат намерение да плащат за информация от Интернет, сочи проучване на "Форестър Рисърч".
Медийната индустрия очаква с повишен интерес експеримента на "Ню Йорк Таймс".
Въвеждането на платен достъп до онлайн съдържание отдавна се дискутира в издателския бизнес, но засега надделява убеждението, че подобен модел ще е нежизнеспособен.