Кой е подаръкът, който най-силно "крещи", че сте сексист и не уважавате жената до себе си?
За някои това са домакинските уреди, които сякаш подсказват, че мястото на една жена е в кухнята. Други намират за неприемливо на една дама да се подарява козметика, за да не изглежда като намек, че външният й вид има нужда от малко повече грижи.
Тази седмица голяма част от потребителите в социалните мрежи смятат, че най-сексисткият подарък е велоергометърът.
Причината е коледна реклама на Peloton - популярна сред маниаците на тема фитнес марка за "умни" велоергометри и фитнес оборудване. На пръв поглед краткият спот изглежда невинно, но в ерата след #МеТоо явно вече нещата не са толкова прости.
В началото клипът показва жена, която получава за подарък тренажора, оборудван с тъчскрийн, като изглежда сякаш подаръкът е от партньора й.
Тя решава да заснеме със смартфона си своя опит с Peloton, като първоначално изглежда притеснена и нервна. Впоследствие обаче се мотивира - виждаме я как няма търпение да се прибере у дома, за да тренира, как става рано сутрин, а в края на клипа записва последния си влог с благодарности, защото "толкова много се е променила".
Честно казано, щеше да е твърде лоша реклама велоергометърът да не е променил нищо или да не е помогнал на героинята - все пак базовият вариант на такова колело Peloton струва 2240 долара.
Цената обаче не е причината тези 30 секунди реклама да разгневят зрителите.
Спотът е определен като сексистки, без никаква връзка с реалността и дори като такъв, който показва кошмарна антиутопия.
"Какъв сексист подарява на жена си Peloton, подари й чугунени тигани - така ще може да влезе във форма, ДОКАТО ти готви вечерята!", казва язвително потребител в Twitter. "Нищо не казва "Трябва да свалиш няколко кила" така, както да ти подарят велоергометър", подмята друг, който не одобрява рекламата.
Според него, а и според десетки потребители прескъпият уред за тренировки не доказва любовта на партньора или неговото желание да зарадва любимата си, а е само признак, че той я намира за дебела и непривлекателна. Още повече критики в тази насока идват, защото героинята в рекламата всъщност изглежда слаба и доста добре сложена, още преди да й подарят въпросния Peloton.
Колкото до обвиненията, че рекламата няма никаква връзка с реалността - те не са съвсем безпочвени.
Няма как да не забележим, че жената поставя велоергометъра на възможно най-видното място. Къщата е с прозорци от пода до тавана и всеки любопитен минувач може да стане свидетел на усилените тренировки, въпреки че малцина се чувстват комфортно от идеята да ги наблюдават, докато спортуват.
Къщата, която служи като декор и изглежда изключително скъпо и модерно обзаведена, другият повод за гняв сред потрежителите. От друга страна, ако имаш 2240 долара за тренажор, би трябвало да имаш и дом, на който той да подхожда.
Велоаргометър с тъчскрийн и купища екстри би изглеждал нелепо по средата на студентско общежитие или евтин едностаен апартамент.
Най-крайните критици на рекламата казват, че жената от спота прилича на хамстер в клетка.
За подобно усещане спомага аналогията между въртенето на педалите на велоергометъра и начина, по който хамстерът се върти в своето колело. "Ако гледате внимателно клипа на Peloton, ще видите как за 12 месеца една жена полага усилия да стане от 55 килограма - 50", пише един от коментиращите.
В сряда тази седмица от Peloton излязоха с отговор към лавината от критики.
Те посочват, че рекламата им е "изключително погрешно разбрана и изтълкувана". Освен това допълват, че непрекъснато получават отзиви от клиенти, които са си купили велоергометъра или са го получили като подарък и той е преобразил живота им. "Нашата празнична реклама е създадена като почит към фитнеса и здравословния начин на живот", казва още компанията.
В крайна сметка едва ли е чак толкова лошо да ти подарят "умен" фитнес уред на цената на кола на старо...