Тя доказа, че алкохолизмът може да изглежда като голям купон

Тя отпива от чаша с шампанско, докато се къпе в басейна; следобед се забавлява на яхта край Средиземно море, а вечер е на дискотека. Преди уикенд беше на Лазурния бряг, следващия - ще е в Берлин, а през седмицата живее в Париж.

Такъв е животът на Луиз Дьолаж, 25-годишно момиче от Франция. Или поне така тя се представя в Инстаграм.

Красотата и слънчевата й усмивка се харесват на всички. Тя влиза в социалните мрежи на 1 август и за по-малко от два месеца има вече над 63 000 последователи (сред които актрисата Жулиет Бинош), стотици коментари и лайкове под снимките.

Само че прекрасната Луиз не е това, което е. Тя е лицето на кампания за борба с алкохолната зависимост.

Рекламната агенция Betc намира млада студентка по история на изкуството, която да се превъплъти в ролята на 25-годишно момиче, което постепенно се отдава на алкохола.

На всяка снимка Луиз позира с питие: чаша шампанско в заведение, коктейл в дискотеката, бутилка бира, докато се разхожда.

Целта на кампанията, която приключи в края на септември след като френската преса я разкри, е именно тази: да се види, че зад готиния вид на момиче, което консумира алкохол, се крие рискът да станеш зависим.

В профила й беше публикувано видео, което разкри истината за Луиз. В него се обяснява, че може не само да не забележиш тежкия проблем на приятелите си, но и да го насърчаваш, като го лайкваш в социалните мрежи.

Целта на фалшивия профил в Инстаграм е да може лесно да се идентифицираш с него.

Снимките на Луиз са твърде хубави и автоматично набират лайкове от всеки, който се приближи към нейния профил. Почитателите й се множат, локациите и хаштаговете са специално подбрани, за да привличат потребители като нея: млади, модерни, в крак с времето.

Но Луиз не се усмихва много и не изглежда да има много приятели. Почти винаги позира сама. Тези факти, чрез които агенцията е искала да представи живота й тъжен и самотен вследствие алкохола, за нейните последователи са подробности, които нямат значение.

Според Марко Масарото, основател и партньор на агенцията за дигитални консултации Doing, кампанията не е сработила по три причини: „ В Инстаграм границата между съдържание и реклама не е ясна. Освен това е толкова лесно да се идентифицираш с Луиз, че е трудно да й дадеш отрицателна оценка. И накрая, „падението" й заради алкохола се вижда само ако снимките се разглеждат една след друга. А нейните последователи ги виждат една по една, понякога в разстояние от няколко дни.

Вместо да се представи цяла история, човек започва да се възхищава на красотата на момичето".

„Надявахме се повече последователи да забележат поведението на Луиз. Много малко се усетиха за клопката, сред тях и журналисти, но в края на краищата повечето просто се радваха на хубавото младо момиче, което си живее живота. Те не забелязаха, че то всъщност не беше толкова щастливо, а имаше сериозен проблем с алкохола" - обяснява Стефан Кзиберас, директор на рекламна агенция „Betc".

„Понякога в днешно време, колкото повече хората споделят идеалния си живот в социалните мрежи, толкова повече това им служи, за да скриват не толкова идеалната си действителност" - допълва.

Стига се дотам, че някои си мислят, че профилът на Луиз е рекламна акция на някоя алкохолна компания. А междувременно броят последователи се увеличава главоломно, вече са повече от 30 хиляди.

Новините

Най-четените