Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Следващият ход на Warner Bros.: Изстискване на франчайза “Хари Потър” и обуздаване на стрийминг премиерите

Студиото има нови идеи за милиарди долари Снимка: Warner Bros.
Студиото има нови идеи за милиарди долари

След значителни съкращения през последните шест месеца и изненадващи промени във филмовите каталози, Дейвид Заслав е убеден, че Warner Bros. са разбрали какво обича публиката и имат план как да им го предоставят.

При отчет за приходите от третото тримесечие главният изпълнителен директор на конгломерата в развлекателната индустрия обяви, че медийният гигант стартира драматична трансформация.

Реформите ще включват фокусиране върху франчайзите, редуциране на рисковите заглавия и видимо съкращаване на съгласуваните премиери в киното и стрийминг платформите.

"Научихме какво не работи за нас и това са директните премиери в стрийминг услугите. Вложихме милиарди в тези платформи, а традиционните премиери в киното се справиха много по-добре. Да пуснеш филм от 2 часа и 40 минути ведно с кино премиерата с нищо не помогна и на HBO Max от отношението на гледаемостта и ангажираността на аудиторията", коментира Заслав.

Заедно с критиките си към стрийминг дебютите той отбелязва и че от библиотеката на HBO Max най-много кликове привличат популярните ситкоми "Приятели", "Двама мъже и половина" и "Теория за големия взрив", снимачни по класическата комедийна формула - 20 епизода от по 25 минути.

В същото време каталогът непрекъснато се обновява с нова и нови заглавия, част от които изобщо не се гледат.

В тази връзка от Warner Bros са предвидили драстични съкращения за нови продукции, които просто ще се претопят в отделните секции, докато "Приятели", "Двама мъже и половина" и "Теория за големия взрив" остават най-гледаните поредици.

Инвестициите няма да бъдат свивани само по перото на франчайзите. През август тази година Заслав обяви намерението на Warner Bros. да се фокусират върху историите на супергероите от DC Comics, а при отчета за третото тримесечие на 2022 г. той допълни и че компанията се интересува от нови филми за Хари Потър.

Удължаването на историята за момчето магьосник вече е предложено на неговата авторка Дж.К.Роулинг и чака отговор. Появяват ли се нови книги и нейното категорично "да", може да се очакват нови филмови глави от магичния свят на Хогуортс.

Снимка: Getty Images

А що се отнася до вихрещата се буря около Роулинг заради сочените ѝ като трансфобни коментари, Warner Bros. са готови да махнат с ръка и да застанат зад позицията си от миналата година, когато подкрепиха писателката след спорното ѝ есе.

"Не сме имали самостоятелен филм за "Супермен" от 13 години. Не сме имали филм за Хари Потър от 15 години. Филмите на DC и Хари Потър ни донесоха големи печалби през последните 25 години. Фокусираме се върху големите заглавия. Тези, които хората ще си пуснат след вечеря", обясни решението на компанията Заслав.

В отчета си изпълнителният директор не пропусна и "Батгърл" - филмът, който студиото отказа да пусне по големите екрани, въпреки че вложи 90 милиона долара в неговото заснемане.

"Нека бъда ясен - не сме се отказали от проект, който има потенциал да ни помогне", посочи Заслав.

Снимките на "Батгърл" (Batgirl) започнаха през 2021 г. като част от стратегията на слелите се Warner Media и Discavery Inc. за акцент върху заглавията на DC. Премиерата му обаче съвпадна с криза за компанията, която им наложи спешно да спестят 3 милиарда долара.

Според Variety само промотирането на филма е щяло да струва плюс-минус 50 милиона долара на фона на несигурни печалби. И за да се застраховат от потенциални загуби, от компанията са преценили, че най-добре за тях е да оставят "Батгърл" в архивите.

Сливането на Warner Bros. и Discovery Inc. се оказа трудно и скъпоструващо и за двете фирми. Месеци след като попаднаха под една шапка, Discovery отчетоха загуба от 2,31 милиарда долара, а акциите на Warner Bros. паднаха с 11%, което им струваше 9,82 милиарда долара.

"Това ни даде възможност да надникнем в нашия бизнес и да определим какво наистина работи. Правилно ли е структуриран? Разполага ли с точните активи от хора и ресурси? Предлага ли най-доброто за средата, в която се намираме днес? Промени по тези точки не стават за една нощ", категоричен беше Заслав.

И макар че компанията все още изпитва трудности в потушаването на щетите след сливането, случило насред икономическа криза, изпълнителният директор ясно заяви, че цените на стрийминг услугите няма да се увеличават.

В края на третото тримесечие Discovery+ и HBO Max са отчели общи приходи от 94,9 милиона долара, което е увеличение с 2,8 милиона долара спрямо същия период миналата година. Голямата заслуга за тези цифри е на спинофа "Домът на дракона".

Въпреки това стрийминг бизнесът на Warner Bros. изостава откъм абонати в сравнение с конкурентите Netflix (223 милиона абонати) и Disney+ (152 милиона абонати). Но Заслав е убеден, че ако планът с рестатиране на франчайзите проработи, тези цифри ще се обърнат в тяхна полза.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените