Премиерният „Отряд самоубийци" е твърде често описван като разочарование, белязано от неравно темпо, несвързани сюжетни линии и нелогични действия, както и от вариации в цялостния тон.
Насред цялата полемика около филма, Hollywood Reporter писа, че продукцията е преминала през огромни проблеми заради процудентите от Warner Bros, които поставили непосилни срокове, направили рисков избор на режисьор и впоследствие не харесали неговата версия, наложили допълнителни снимки и накрая направили смесица между няколко различни монтажа на филма.
Всичко това било с цел постигането на различен краен резултат от разочаровалия „Батман срещу Супермен", но ефектът явно е точно обратният.
Доколко истината за създаването на „Отряд самоубийци" е такава - вероятно никога няма да разберем със сигурност.
Но сигурното е, че студийната система на Холивуд и желанието на продуцентите да диктуват кинопроцеса и да взимат крайните решения са провалили не един и два филма през годините.
„Отряд самоубийци" няма да е първият, нито последният, като за предстоящия в края на годината „Rogue One: История от Междузвездни войни" отсега има подобни опасения.
По този повод си припомняме няколко холивудски филма, провалени от вмешателството на продуцентите, които не се колебаят да променят сценарии в движение, да премонтират след отзиви от тестови аудитории и даже изцяло да изключват режисьора от творческия процес.
Често с катастрофални резултати, както в тези седем случая.
(Съществуват и големи и всепризнати филми като „Имало едно време в Америка" и „Блейд Рънър", чиито премиерни версии са били безмилостно окастрени и ужасяващо променени заради недоволни продуценти. Впоследствие обаче тези филми са получили своите режисьорски версии, спечелили статута им на велики произведения).