Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Такъв разговор ли трябва да проведа с жената, която трябва да ми продаде потник?"

Модата от игла до конец през погледа на Надежда Андонова Снимка: iStock / Webcafe
Модата от игла до конец през погледа на Надежда Андонова

Има ли магазини, в които не влизате, само защото продавачът ви е отблъснал с отношението си? Ако отговорът е "да", не сте само вие. Предприемачът и дизайнер Надежда Андонова не пропуска да влезе в магазин, когато разбере, че там се предлагат произведени в България дрехи. И макар да е срещала положителни примери, много често самите продавачи я отказват от бизнеса си и я карат да съжалява, че е прекрачила прага на обекта. Къде се дънят българските производители? В маркетинга. Защо? Надежда разказва във видеото:

Намират се още български моделиери, за които маркетинговите стратегии са "тъмна Индия" и които предпочитат да обсъждат с клиентите си проблемите на държавата. Оплакват се от състоянието на модната сфера и си търсят виновни за слабите продажби.

"Може би затова изчезват [физическите магазини]. Не ми е сладко да пазарувам в магазин, в който отивам и ме нагнетяват", казва Надежда в нашия разговор.

В подхода на модния пазар у нас обаче се срещат и много добри примери, чиято стратегия си струва да се копира и възпроизвежда.

Такъв например е пазарът на булчински и бални рокли в Асеновград, който привлича момичета от цялата страна, обещавайки им, че ще им създаде мечтания тоалет за големия ден. Фактор за успеха на производителите там вероятно е и че знаят как да покажат лично отношение и са напълно на разположение да задоволят исканията на клиентите си, които да излязат от бутиците доволни.

"То се усеща във въздуха. Те са много умни и много предприемчиви, защото успяват да се унифицират, имат много добри снабдители на платове и обучени кадри. [..] Те произвеждат толкова много абитуриентски рокли, което за тях не струва скъпо, но ги продават на достойни цени. Имат зловещи печалби, за което - браво и аплодисменти", отбелязва Надежда.

Добър пример за български бранд, който успява да открие пътя към клиентите си, според нея са и марките, които се представят с италиански имена. Те създават качествени дрехи, произведени у нас, и пак успяват да "преборят и пречупят българина да си ги купи".

Цялото интервю с Надежда Андонова, в което си говорим за българските модни марки, начина на обличане на българите и шивашката индустрия, гледайте тук:

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените