Дубай е дом на много най. Най-високата сграда, най-големия мол, най-натовареното за международен трафик летище и какво ли още не.
Напълно логично е и в следващите години емирството и градът да се сдобият с още нещо най - най-голямото летище на света.
Плановете обяви емирът на Дубай шейх Мохамед бин Рашид ал-Мактум. Инвестицията ще е на стойност 35 млрд. долара, а очакванията са до 10 години новият проект да поеме изцяло работата на настоящата международна аерогара на Дубай.
В момента основното летище там е Международно летище Дубай. През 2023 г. оттам са преминали близо 87 млн. пътници.
Единствено повече са хората, минали през аеропорта в Атланта в САЩ, но Дубай води по отношение на чуждестранните полети.
Това летище обаче няма как да се разшири достатъчно, тъй като наоколо има жилищни площи и магистрали.
Затова проектът на властите предвижда разширение на втория аеропорт на емирството - Международно летище Ал Мактум, което да се превърне и в основно.
Today, we approved the designs for the new passenger terminals at Al Maktoum International Airport, and commencing construction of the building at a cost of AED 128 billion as part of Dubai Aviation Corporation's strategy.
— HH Sheikh Mohammed (@HHShkMohd) April 28, 2024
Al Maktoum International Airport will enjoy the… pic.twitter.com/oG973DGRYX
То се намира в пустинята на около 50 километра от Дубай, а заявката на шейх Мохамед е за поредния мега проект.
Новото летище ще е пет пъти по-голямо от Международно летище Дубай и с капацитет за 260 млн. пътници годишно. Настоящите 2 писти ще се разширят до 5, които ще са разположени паралелно.
Летището ще има 400 гейта и 5 терминала, а цялостната му площ ще е 70 кв. км.
Около самата структура ще се издигне цял град за 1 милион души, включително и представители на световни компании в областта на логистиката и въздушния транспорт.
Шейхът обещава и "нови технологии в авиацията, които ще бъдат въведени за пръв път".
През февруари Дубай обяви и рекордни нива на туризма с над 17 млн. посетители през 2023 г. Това обаче допълнително оказва напрежение върху капацитета на настоящото летище.
То скоро ще отстъпи водещата роля на Ал-Мактум, което оперира едва от 2010 г. и в момента служи основно като място за товарни и частни полети.