Тези, които в последните няколко дена са обновили мобилното приложение Messenger, сигурно са останали изненадани от новия цвят на логото, както и от новия цвят по подразбиране на чатовете.
По-любопитните сигурно са забелязали и други новости като повече стикери, които да добавят към селфитата си, и по-богата палитра от цветове, в които да оцветите разговорите си.
Всъщност обаче промените са част от по-мащабен проект, в който опциите за бързи съобщения на Facebook и Instagram в един момент ще се слеят напълно.
По тази причина логото на Messenger вече напомня преливащите се тонове на логото на Instagram, макар че все още има малко време до пълно припокриване на двете функции за незабавни съобщения.
Този ход според Facebook Inc. ще улесни максимално потребителите и ще ги задържи за повече време в приложенията, тъй като няма да имат нужда да превключват между отделните иконки.
"Нашето ново лого на Messenger символизира промяната в бъдещето на съобщенията, което е по-динамично, забавно и интегрира начините да останете свързани с хората, с които сте си близки", се казва в блог пост на технологичния гигант.
Първите, които ще видят дали подобно съчетаване на входящите кутии на двете приложения, са потребителите в Северна Америка, които ще получат ъпдейтите съвсем скоро. На база техните отзиви ще се правят евентуални промени в интерфейса и функционалността на новия ап.
От компанията заявяват, че това е най-мащабната промяна, която някога са правили в продуктите си.
Намеренията за сливане между Messenger и кутията за съобщения на Instagram бяха обявени още през септември, но без конкретни срокове, в които обновяването ще се случи.
Първоначално потребителите ще могат да си препращат съобщения от едното приложение в другото, но постепенно всичко ще се обедини във... все още не знаем точно в какво.
Факт е, че заканите на Марк Зукърбърг и Facebook за тези изменения не предизвикаха вълна от възторг и всъщност малцина смятат, че подобна крачка ще ги улесни, макар че по думите на Зукърбърг ъпдейтът може да бъде отказан.
Само че и преди сме били свидетели как дадени промени в приложенията могат временно да бъдат отложени, но в крайна сметка се оказват задължителни и потребителите са принудени да свикват със странните новости, които не могат да разкарат.
Сред тези, които най-много се притесняват, са инфлуенсърите.
Много често те използват Instagram за един тип дейност, например партньорство с различни брандове, и Facebook за съвсем друго, най-често лична комуникация с близки и приятели.
Ако входящата кутия за съобщения стане една, комуникацията на тези хора ще се превърне в какафония от оферти за работа и въпроси къде ще се видим довечера.
Обикновените потребители също ще бъдат засегнати, защото ще се сблъскат с подобен хаос в общуването ту с приятели от Facebook, ту с такива Instagram.
Отговорът на технологичната компания обаче за момента звучи най-вече като "Няма връщане назад".