Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Шпионски скандал във Формула 1: инженер окраде Mercedes

Шефовете на Mercedes Ники Лауда и Тото Волф все още не са коментирали кражбата на Бен Хойл
Шефовете на Mercedes Ники Лауда и Тото Волф все още не са коментирали кражбата на Бен Хойл

Нов шпионски скандал е на път да се разрази във Формула 1, като главните действащи лица в него са световните шампиони Mercedes, бивш инженер на тима и най-прогресиралият отбор през този сезон Ferrari.

От Mercedes потвърдиха за съдебно дело, заведено на 19 октомври срещу бившия инженер от департамента за двигатели Бенджамин Хойл, за когото има данни, че е откраднал поверителна информация с цел да я предаде на новия си работодател - Ferrari.

Хойл работи за това поделение на Mercedes от 2012 година, а през май миналата година е съобщил на шефовете си, че ще напусне тима в края на 2015, когато изтича договорът му.

Малко по-късно той е преместен на работа, която вече не е свързана с програмата на компанията във Формула 1. В тима разбират, че той преговаря с Ferrari и се е разбрал да премине на работа в италианския тим.

Също така в Mercedes откриват, че Хойл е изтеглил информация за представянето на тима в Гран при на Унгария този сезон, както и данни за представянето на двигателите, използвани от Люис Хамилтън и Нико Розберг плюс данни за повредите и проблемите, които са имали турбо моторите.

Това води до по-сериозно вътрешно разследване, което показва, че Хойт наистина е изтеглил сериозно количество информация, свързана с представянето на Mercedes във Формула 1 и буквално е хакнал системата на тима, а след това се е опитал да заличи следите си, изтривайки файловете, до които е успял да стигне.

Сега Mercedes съди Хойл и компанията иска той да не може да работи във Ferrari или друг отбор във Формула 1 поне до края на 2016, да възстанови открадната информация, както и съдебните разноски по делото.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените