Фортуна Дюселдорф от Втора Бундеслига планира революционен проект, благодарение на който да осигури безплатен вход на целия стадион за всичките си домакински мачове.
Капацитетът на "Меркур Шпил Арена" е 54 600 зрители. Планът на Фортуна е да отвори безплатно вратите си за 50-те хиляди в домакинските сектори в продължение на цялата кампания.
Как ще стане това?
Плановете са проектът да стартира най-рано от началото на сезон 2024/25. Това е залегнало в инициативата "Фортуна за всички", която вече е в ход.
Клубът от Дюселдорф вече е набрал 45 милиона евро чрез спонсорски договори от четири компании: Hewlett Packard Enterprise, Targobank, Provincial и Common Goal.
Според плана те трябва да бъдат разпределени, както следва: 50% за клуба, 20% за развитие на младежкия и женския футбол, 20% за различни събития на стадиона и 10% за други програми със социална насоченост.
В допълнение, още от следващия сезон се планира безплатен вход за три от домакинствата. Възможно е броят на безплатните двубои да се увеличи, но то е тясно обвързано с това колко още спонсори ще може да привлече клубът.
"Колкото повече партньори привлечем, толкова безплатни билети ще можем да предложим. Но не мога да предскажа колко време ще ни отнеме за 100% безплатен вход", каза изпълнителния директор на Фортуна Александър Йобст.
Желанието на клуба е това да се случи за целия 2024/25 сезон. Това е кампанията непосредствено след предстоящото Евро 2024, което ще се проведе в Германия и от което се очаква да повиши допълнително интереса към футбола - както от страна на феновете, така и от страна на спонсорите.
Инициативата поражда и няколко въпроса.
Гостуващите фенове ще заплащат ли билети? Кой и как ще решава кои привърженици ще влизат безплатно, ако заявките надхвърлят капацитета на стадиона. Какво ще стане с притежателите на сезонни карти и ще важи ли безплатният вход за ВИП секторите?
Зад инициативата на Фортуна стои много тривиална причина. В целия свят интересът към футбола спада. Това не изключва Германия и Фортуна, в частност. Йобст обясни, че за много клубове във Втора Бундеслига приходите от телевизионни права спадат. Затова клубът се опитва да ги намери другаде.
Идеята е феновете да не плащат за билети, а да използват тези пари за храни и напитки на стадиона, както и в клубния магазин. Така клубът ще прибира пари от спонсорите, които ще покрият входните такси, а феновете ще харчат допълнителни средства в деня на мача.
Средната посещаемост на "Меркур Шпил Арена" в момента е малко над 50% - 29 378 зрители на мач. Чрез тази идея Фортуна не само ще направи жест към фенската си маса, но и ще може да се радва на огромна подкрепа във всеки от домакинските си мачове.
В момента тимът се намира на десето място във Втора Бундеслига, но с новопривлечените партньори и с очакваното масирано присъствие по трибуните в Дюселдорф се надяват на скорошно завръщане в елита.