Футболисти, треньори и всякакви футболни хора, изобщо, няма да имат право да се снимат в реклами на компании за залози - това предвижда нов закон във Великобритания.
Забраната има за цел да ограничи зависимостта от хазарта и привлекателността на подобни реклами, особено към подрастващото поколение.
Журналистите и всички, които работят във всякакъв видео медии: телевизия, радио, вестници или онлайн, също няма да могат да се снимат в реклами на бетниг компании.
Новата забрана влиза в сила на Острова от 1 октомври, като целта е да започне да действа още за предстоящото Световно първенство в края на годината.
Бетинг компаниите използват известни футболни лица, за да промотират бизнеса си. Сред най-честите участници в рекламите им е Жозе Моуриньо, който е рекламирал няколко различни компании.
Междувременно в България с всеки клуб има договор с някоя бетинг компания, без значение дали като генерален спонсор, или под друга форма. Генералният спонсор на първенството и на турнира за Купата на България отново са бетинг компании.
В рекламите им участват редица футболисти от родните грандове. Основно рекламно лице на една от тях пък е легендата Христо Стоичков, който е част от ръководството и собствениците на ЦСКА.
Разбира се, това не е изолиран случай. В Португалия, например, генералният спонсор на първенството също е бетинг компания. Tова се наблюдава и на още няколко места в Европа, включително в съседни Гърция, Румъния и Северна Македония, докато в Турция генералният партньор на първенството е държавната лотария.