Гран при на Сингапур този уикенд ще бъде първото състезание за сезона, в което тимовете ще трябва да се съобразяват с ограниченията в радио комуникацията, наложени от ФИА след старта на „Монца". След поясненията на ФИА стана ясно, че са забранени 18 типа „съобщения" и са разрешени 14 - може да ги видите в колонката вдясно.
Зад ограниченията стои босът на Формула 1 Бърни Екълстоун, а промените определено ще направят състезанията по-трудни и по-интересни.
Преди да започне уикендът в Сингапур обаче, да си зададем някои важни въпроси, чиито отговори може би ще научим до края на тази седмица. Първият, естествено е, за какво ще си говорят пилотите и инженерите и как ще се отрази това на представянето на всеки един пилот? В последните месеци радиото се оказа безценен помощник на пилотите - те редовно искаха и получаваха инструкции как да карат в един или друг участък от пистата. Инженерите им казваха какво да направят, за да са по-бързи. Сега на това трябва да се сложи край и пилотите трябва да се оправят сами.
И тъй като инженерите вече нямат право да казват на пилотите как се справят с разхода на гориво, а в Сингапур новите V6 турбо мотори са на ръба да покрият състезателната дистанция с полагащите им се 100 килограма, в неделя може и да видим някой, който да отпадне защото му е свършило горивото.
Как ще отвърне Нико Розберг? На „Монца" Люис Хамилтън се възползва отлично от двете грешки на първия шикан, дело на Розберг и му отмъкна победата. А в момента, в който Люис излезе начело на всички, включително и на Нико му стана ясно, че няма как да го догони. В последните 6 месеца проблемите на Люис тормозеха похода му към световната титла - много повече технически проблеми в сравнение с колата на Нико и не толкова много повече пилотски грешки. На „Монца" присъдата беше, че Розберг се е поддал на напрежението, а такова мнение изразиха и Хамилтън и шефът на тима Тото Волф. Сега Нико трябва да направи нещо. Защото иначе Хамилтън е готов да продължи да го притиска и да му нанесе още психически поражения.
Може ли Red Bull да се бори с Mercedes в Сингапур? Шефът на тима Кристиан Хорнър изненада репортерите с прогнозата си, че Себастиан Фетел може да спечели този уикенд. Като се има предвид, че световният шампион определено е по-бавният пилот на тима този сезон, а Дениъл Рикардо донесе и трите победи на отбора, то това едва ли се е харесало на австралиеца. Пък и нищо не подсказва, че Фетел може да обърне хода на битката срещу съотборника си в своя полза. На „Монца" Рикардо го изпревари по начин, който изправи трибуните на крака и също там поиска заповеди от бокса, които да накарат Себ да го пуска напред, ако се озове пред него. Рикардо все още е в битката за титлата, а Фетел вече не е. Естествено, това искане на Рикардо ужаси шефовете му - Хорнър обясни, че няма да се меси в отношенията на пилотите (!), а доктор Хелмут Марко заяви, че Red Bull няма да използва заповеди от бокса, защото не ги употребява по принцип. Всъщност, в Red Bull спряха да използват заповедите след Малайзия 2013, когато Фетел се подигра с целия тим и наруши указанията да не атакува Марк Уебър и му открадна победата. Така че, честно казано, няма голяма разлика дали в Red Bull използват или не заповеди от бокса. Въпреки, че този сезон Фетел на два пъти трябваше да пуска Рикардо напред и това стана с много мърморене по радиото и загуба на време за австралиеца.
По традиция трасето в Сингапур е подходящо за болидите на Red Bull, така че Фетел и Рикардо има на какво да се надяват. По улиците на Монте Карло пилотите на Mercedes бяха много бързи, но Дениъл остана само на 0,4 секунди от Хамилтън на финала. Може би Red Bull ще празнува четвърта поредна победа в Сингапур?