Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Алонсо цепи Ferrari

Фернандо Алонсо е на път да взриви крехкия политически мир във Ferrari
Фернандо Алонсо е на път да взриви крехкия политически мир във Ferrari

Фернандо Алонсо твърди, че е можел да спечели Гран при на Австралия - въпреки че ударът му с Дженсън Бътън в първия завой след старта го прати на опашката на колоната.

Той се втурна напред и стигна до челото -излезе четвърти, като пред него беше съотборникът му Фелипе Маса и може би това се оказа решаващо за спирането на атаките на испанеца.

Във Ferrari вече заявиха, че нямат намерение още в началото на сезона да се бъркат в отношенията между пилотите им, което обаче се оказа ситуация, която може да създаде конфликт между двете звезди на Скудерията.

Как ще се справи Алонсо с положението, в което се озова? Все пак историята учи, че в подобни случаи испанецът не се справя по най-добрия начин.

В Индианаполис през 2006 Алонсо успя да изправи на нокти всички в тима на Renault, когато пред него се движеше съотборникът му Джанкарло Физикела и Фернандо на няколко пъти поиска по радиото инструкции за италианеца, с които да му бъде наредено да му направи път.

Почти същата ситуация се породи година по-късно на същата писта - Алонсо вече беше пилот на McLaren. Той се озова зад Люис Хамилтън и беше на мнение, че съотборникът му е по-бавен от него и го задържа.

Връщаме се отново в 2006 - в Китай Фернандо критикува публично шефовете си от Renault, които не спряха атаката на Физикела срещу него - италианецът реши да се възползва от проблемите с гумите, които в този момент мъчеха Алонсо.

След това дойде известното изказване на Фернандо, в което той обясни, че се "чувствал сам" в тима. Това всъщност беше и първата сериозна драскотина върху бронята на световния шампион.

Но в McLaren играта направо загрубя. Фернандо не успя да се впише напълно в тима, след което направи груб опит да се възползва от проблемите на McLaren в шпионския скандал и общуването с ФИА. Целта му беше да получи статут на пилот №1 в Уокинг, но в крайна сметка беше освободен едва след първия му сезон под ръководството на Рон Денис.

Това го върна в Renault, където той записа два трудни и слаби сезона.

Но най-накрая Фернандо си намери болид, който да отговаря на възможностите и таланта му. Сега обаче Алонсо е наясно, че не може да си позволи да рискува единството в тима и да предприеме остра атака срещу своите когато става въпрос за състезание, в което той трябва да е трети или четвърти.

Интересно е, че ситуацията в Мелбърн създаде обстоятелства, които са на път да доведат до разцепление в тима, стартирано от Фернандо. Испанецът не одобрява опитите на Скудерията да постави при равни условия пилотите си, тъй като според него това ще отслаби Скудерията в битката с другите отбори.

Още в първото си състезание за McLaren, в Мелбърн преди три години, Алонсо беше на мнеие, че логичната стъпка на шефовете му ще е да му дадат стратегическо предимство на лидер на тима. Защото иначе той ще трябва да "похарчи" още един комплект гуми, само за да победи съотборника си в квалификацията и след това да се надява, че ще получи по-добра стратегия от бокса, тъй като върви по-напред в самата надпревара.

Тогава Алонсо напомни на тима, че в състезанието е можел да се бори с пилотите на Ferrari, но не е трябвало да унижощава въпросния комплект нови гуми, които след това не е могъл да използва.

Просто Фернандо винаги се стреми да доминира в отбора, за който се състезава и ако това не стане, започват проблемите.

През 2007 Хамилтън се оказа много бърз и Алонсо нямаше как да наложи доминацията си в отбора от Уокинг.

През 2010 битката във Ferrari започва повече от интересно. В Бахрейн, в първото състезание от сезона Алонсо взе първата си победа за новия тим, но в квалификацията Маса по-бърз.

в Мелбърн испанецът беше по-бързият в квалификацията - 0,7 секунди аванс на обиколка, което за Ф1 е огромна разлика. Но за това си има специфично обяснение, свързано основно с температурата на гумите на двамата пилоти.

В по-студеното време в квалификациите гумите бяха направо на ръба въобще да не достигнат долния праг на прозореца на работната им температура - около 100 градуса.

Ако някой пилот съумее да кара добре с тези гуми, то той ще получи сериозно предимство пред тези, които не могат да се справят с проблема. Това се видя ясно в Мелбърн. Каквото и да правеше Маса, той не можеше да настигне Алонсо по отношение на загряването на гумите в първата обиколка след излизането му от бокса.

Със сигурност тези трудности в квалификацията отново ще тормозят Маса през годината, но това няма да се случва често. Просто прищявка на технологиите и времето в Бахрейн.

Все още няма достатъчно убедително доказателство, че Алонсо е по-бързият пилот на Ferrari, за да се иска подреждането на пилотите на тима в йерархичен ред.

От психологическа гледна точка Алонсо е сложен характер, сега трябва да видим от поведението му във Ferrari дали си е взел поука от предишните си грешки.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените