Източници от Ferrari и обкръжението на Фернандо Алонсо един след друг "издават" на медиите, че двукратният световен шампион е сериозно разочарован от представянето на Черните кончета през сезон 2010. Дори при завръщането на Формула 1 на територията на Стария континент на повърхността изскочиха няколко малки сдърпвания, но още сме далеч от характерните за италианците грандиозни разправии.
Основната причина за лошото настроение на Алонсо е невъзможността на Ferrari да развива успешно болида си F10 и да запази мястото си в челото на класирането.
Сезонът започна повече от успешно за Алонсо и Ferrari, след като испанецът спечели първото състезание за годината - Гран при на Бахрейн, но след това нямаше късмет, освен това направи няколко грешки, а в Турция той и Фелипе Маса трябваше да се задоволят с класиране в дъното на Топ 10 - осми и девети.
А това състезание бе старт №800 на Ferrari във Формула 1 и шефовете и тифозите очакваха по-добро представяне.
И е разбираемо, че разочарованието на Алонсо от работата на италианците нараства.
"Разбрах, че Фернандо Алонсо е много разочарован от липсата на развитие на колата на Ferrari", заяви Джонатан Леджърд, който коментира стартовете от Формула 1 по британската телевизия ВВС. "Като сравним това с престоя му в McLaren през 2007, нещата изглеждат много различно - тогава британският тим правеше подобрения в колата на испанеца за всяко едно състезание, а сега при Ferrari внедряването на нови части в болида F10 върви много бавно, само тук-там се оправят дребни неща".
"Резултатът от това е, че Ferrari започна сезона с темпо като на Red Bull, но сега е много по-назад, според Алонсо италианците вече са "номер 5" в подреждането на отборите.
"Очаква се колата на Ferrari да получи много подобрения за Гран при на Европа във Валенсия в края на юни", допълни Леджърд. "Копие на ауспуховата система на Red Bull, която осигурява допълнително притискане на задницата на колата към пистата, както и нов дифузьор. Но вече се появиха опасения, че тези промени няма да осигурят скок напред в подреждането на тима, тъй като другите отбори също не стоят на едно място, а най-малкото ще запазят темпото, което са демонстрирали досега. Освен това остава нерешен един много сериозен въпрос - в тима още не знаят защото F10 върви много добре и бърза и стабилна с по-меките модели гуми, а с по-твърдите е по-бавна."
Самият Алонсо подкрепи мнението на Леджърд, като прогнозира, че дори с промените F10 пак няма да може да се върне в челото на колоната.
"Вече знаем, че McLaren и Red Bull са много напред пред нас и не знам дали промените по колата ни ще са достатъчни. Трябва да работим усилено", обясни Алонсо. "Не знаем колко време ще ни отнеме, за да тръгнем отново напред, но истината е, че изоставаме с почти 0,8 секунди на обиколка от Red Bull и с 0,6 или 0,7 секунди от McLaren, а промените по колата, преназначени за Валенсия няма да компенсират тази разлика."
Веднага след Гран при на Турция босът на тима на Ferrari Стефано Доменикали заяви, че Скудерията не може да се мери с "по-големите отбори", но не се е отказал от битката за титлата.
"Няма да спрем да развиваме нашата кола - не можем да изхвърлим състезанията, в които сме участвали досега", обясни Доменикали. "Ще продължим да работим по F10 до самия край на сезона. Шампионатът още не е решен и вече видяхме, че в състезанията може да се случи всичко. Няма да се предаваме."
Сега на Доменикали му остава да убеди и Фернандо Алонсо, че Ferrari наистина хвърлу всичките си усилия в това да догони лидерите в класирането.