За Алонсо изпреварванията не са лесни

Звездата на Ferrari Фернандо Алонсо отхвърли твърденията, че с въвеждането на системата за подвижно задно крило (DRS) изпреварванията във Формула 1 са станали твърде лесни.

Сериозната бройка изпреварвания, които видяха зрителите на Гран при на Турция породиха нови опасения, че системата DRS е обезценила атаките и вече се изпреварва твърде лесно.

Алонсо, който завърши трети на "Истанбул парк", заяви следното: "Мисля, че всичко беше наред. Изпреварванията, които видяхме се дължаха повече на представянето на гумите, отколкото на използването на DRS.

"На мен ми харесва, вече свикваме с това. В сравнение с миналата година, това е напълно нова Формула 1."

Фернандо даде за пример първите обиколки на състезанието, когато той и Марк Уебър с Red Bull, който завърши втори, се опитваха да изпреварят Нико Розберг с Mercedes.

"Когато преследвахме Розберг в продължение на няколко обиколки, просто беше невъзможно да го изпреварим, но когато състоянието на гумите му започна да се влошава, стана много по-лесно за нас и го минахме. Така че, представянето на гумите е по-важно."

Заради промените в правилата състезанията станаха по-напрегнати и според Алонсо това е добре за спорта.

„Феновете искаха точно това - смята испанецът. - Повече шоу на пистата, повече спирания в бокса, повече изпреварвания.

„На моменти изглежда объркващо, можеш да следиш битката за петото място, но за 14-ото вече ти убягва, защото има много спирания в бокса.

„Но най-важното е да има повече хора по трибуните и пред телевизорите, така че се надявам, че тази година ще е по-добра за Формула 1."

Повечето ТВ компании, които излъчват Формула 1 съобщават, че рейтингите на състезанията се покачват с всеки старт от началото на сезона.

Тезата на Алонсо беше подкрепена от източник от ФИА, който обори твърденията, че изпреварванията са станали твърде лесни. В Турция заради разликата в скоростта на някои болиди, защитаващите се пилоти често нямаха шанс.

Но от ФИА посочват, че за да се тълкува правилно ефекта на системата DRS трябва да се направи сравнение между темпото на двамата пилоти преди те да влязат в зоната, в която преследвачът има право да активира подвижното задно крило.

В повечето случаи преследвачът вече е по-бърз от своя съперник и DRS само улеснява атаката му.

Новините

Най-четените