Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Къде е тайната на Red Bull?

Смъкването на ауспусите надолу донесе още едно предимство на пилотите на Red Bull Снимка: Getty Images
Смъкването на ауспусите надолу донесе още едно предимство на пилотите на Red Bull

Искате да знаете защо Red Bull RB6 става все по-бърз и Марк Уебър направо отчая съперниците си в Испания? Част от отговора се крие в ауспусите на RB6 и тяхното разположение. Странно, но само на пръв поглед. Всъщност има доста логика в това твърдение, особено като се има предвид философията на екипа на Ейдриън Нюи при създаването на този болид.

Според инженери от другите тимове, точно на ауспусите на RB6 се дължи половината от аванса на болида пред колите на другите отбори.

Новите ауспуси и по-скоро промяната на разположението им стана факт в последния тест преди началото на сезона в края на февруари.

Преди това RB6 въртеше обиколки с ауспуси, които бяха разположени доста по-горе, в горната част на задния край на бордовете на колата, но след това бяха смъкнати надолу - отстрани на скоростната кутия и близо до задното окачване.

Тук вече се крие тайната. Изгорелите газове, които излизат с много висока скорост от ауспусите се насочват право към двойния дифузьор на RB6, осигуряват допълнително притискане към пистата и така колата се залепя към пистата. Решаващо в случая е разположението на ауспусите, тъй като с тяхна помощ се дооформя въздушния поток, който минава под колата и се насочва към задницата.

Задните гуми на болидите във Формула 1 са доста големи и причиняват сериозни главоболия на аеродинамиците. Освен това те нарушават сериозно въздушните потоци, оформени от бордовете на болида, които след това обтичат острани задното крило на колата. Но тук отново се появява помощта на ауспусите, горещите и силни струи изгорели газове, които излизат от тях служат за "изчистване" на струятя въздух около гумите (от вътрешната им страна), след което тази струя се отвежда встрани.

Този ефект се виждаше много добре по време на Гран при на Китай - пистата беше мокра и колите вдигаха сериозно количество вода във въздуха, а така зоните на работата на отделните аеро елементи се виждат много добре.

И добрата новина е, че това решение работи както на бързи писти като в Барселона, така и на спънати трасето като това по улиците на Монте Карло.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените