Напрежението между двамата пилоти на Ferrari, което избухна след финала на Гран при Китай беше бързо потушено от шефовете на тима и селд това Фернандо Алонсо и Фелипе Маса се явиха пред медиите с готови версии за инцидента между двамата на влизането в бокса.
В критичната ситуация, при която Фернандо успя да спре по-късно и да избута леко Маса на влизането в алеята пред боксовете, испанецът взе важно предимство - той спря първи при механиците, което му осигури по-бързо завръщане на пистата, а оттам и шанс да се пребори за четвъртото място на финала. Зад него Маса трябваше да изчака механиците на Скудерията да обслужат колата на Фернандо и едва тогава да спре при тях. Тази загуба на време смъкна Фелипе назад в класирането и той завърши девети.
"Изпреварването на Фелипе? Ако той не беше мой съотборник, най-вероятно никой нямаше да се занимава толкова с този инцидент, за мен си беше нормално изпреварване и то няма да се отрази на отношенията ни", обясни след финала Алонсо. "Тимът и колата имат страхотен потенциал, затова се надяваме на нормални състезания, като това в Бахрейн. Началото на шампионата тръгна добре за нас. Показахме, че сме бързи на всякакви трасета и разполагаме с всичко необходимо, за да спечелим титлата. Но трябва да взимаме повече точки и да сме по-напред в квалификациите."
Маса също не пожела да наруши мирната атмосфера, като призна, че той сам е дал шанс на Фернандо да го атакува на влизане в бокса.
"Що се отнася до изпреварването на Фернандо, аз му дадох тази възможност", разкри Маса. "На излизане от предпоследния обратен завой колата ми стъпи в голяма локва и едва я удържах, но върнах газта. Той влезе от вътрешната страна и ме изпревари на спирането за завоя за началото на алеята пред боксовете. Заради това загубих няколко места в класирането, защото в бокса трябваше да чакам да се освободят механиците."
Бразилецът обаче призна, че е разочарован от класирането си в Китай.
"Състезанието беше много сложно и не мога да съм доволен от резултата", обясни Фелипе. "Разбира се, две точки са по-добре от нищо, но се надявам, че в следващите стартове ще сме по-силни, тъй като работим сериозно по развитието на колата. Все пак, тук изборът на гуми се оказа решаващ, заради постоянно променящото се време."
Съотборникът му Фернандо Алонсо пък си пожела повече да няма такива състезания.
"Надявам се оттук нататък да има повече нормални състезания", повтори испанецът. "Такива надбягвания с по пет спирания в бокса, дори не знам колко точно пъти спирах при механиците, определено не ни помагат. От началото на сезона имаше само едно нормално състезание - в Бахрейн, аз победих там, а Ferrari взе двойна победа."
Според Алонсо, ако Китай състезанието е било на сухо, то най-вероятно Нико Розберг и дори двамата пилоти на McLaren нямали да имат шанс да са пред него.
Забележката на Фернандо е оправдана, но не трябва да пропускаме, че той направи фалстарт, което му донесе наказание - преминаване през алеята пред боксовете и ако не беше и това загубено време, то той най-вероятно щеше да се бори с Бътън за победата в Шанхай.