Пилотите на Red Bull Себастиан Фетел и Марк Уебър във второ поредно състезание окупираха първата редица на старта - този път за първата в историята на Формула 1 Гран при на Южна Корея. Същото класирането двамата постигнаха и в квалификацията в Япония, което се превърна в двойна победа за тима на финала на „Сузука".
Фетел спечели деветия си полпозишън този сезон с драматична атака в последните секунди на квалификацията и дори завърши тура си след фактическия край на сесията, когато съперниците му вече бяха финиширали. Себ измести от първата позиция Фернандо Алонсо, а секунди по-късно Уебър също си осигури място на първа редица на старта.
Авансът на Фетел на финала се оказа 0,181 секунди, което отново демонстрира превъзходството на Red Bull RB6 с по-меките гуми в рамките на една бърза обиколка.
Алонсо се бори до самия край, но след финала призна, че е нямало какво да направи срещу пилотите на Red Bull, въпреки че до последно се е надявал на място на първа редица.
Третото място обаче може да се окаже по-добро от второто, тъй като лидерът в световния шампионат Уебър ще стартира от прашната страна, а това на новата писта в Корея има голямо значение.
Люис Хамилтън завърши четвърти, но извади късмет, че въобще завърши квалификацията, след като се размина на сантиметри с удар в предпазните стени на влизане в бокса - едно от най-опасните места на трасето, където мястото, където пилотите намаляват, за да завият към пита съвпада със състезателната траектория в последния завой на пистата.
Другият пилот на Ferrari Фелипе Маса, който се закани на помага на Алонсо в това състезание отново имаше проблеми с гумите и остана шести, изпреварен от Нико Розберг.
По-сериозни обаче се оказаха трудностите на световния шампион Дженсън Бътън - липса на температура в гумите и нестабилно шаси и това го остави едва седми, пред Роберт Кубица, Михаел Шумахер и Рубенс Барикело.
Рубенс се оплака в края на втората част на квалификацията, че е бил блокиран от Шумахер, но директорът на състезанието Чарли Уайтинг само предупреди 7-кратния световен шампион и му спести по-сериозно наказание.
Двамата големи губещи в хода на квалификацията се оказаха Нико Хюлкенберг, на когото не достигна 0,1 секунда, за да прескочи в третата част на сесията и Витантонио Лиуци, който отпадна в първата част заедно с пилотите на трите нови отбора.