Германската Бундеслига увеличи аванса си пред английската Висша лига на върха на класирането на футболните първенства, които имат най-големи приходи насред световтата икономическа криза.
Докладът на групата StageUp, която се занимава с консултиране в областта на спорта, бе представен ексклузивно пред Reuters и според него общите приходи от спонсори в петте най-големи футболни първенства в Европа е намалял с 2,6% до 365 милиона евро за този сезон.
Но този спад е по-малък от двуцифрения срив в общите корпоративни разходи за комуникация с обществото.
Това се дължи основно по-голямото присъствие в медиите на европейските топ футболни клубове и по-дългите договори за реклами върху фланелките на играчите, които всъщност са в основата на приходите на въпросните клубове.
"Въпреки световната финансова криза, рекламите на фланелките на играчите в петте най-големи футболни първенства в Европа си остава интересна тема за инвеститорите", се казва в доклада на StageUp.
Всеки един от клубовете в Бундеслигата са спечелили средно по 6,3 милиона евро всеки, което е увеличение с 5% в сравнение с миналия сезон. Във Висшата лига клубовете са записали спад на приходите с 10% до 4,8 милиона евро средно на тим.
"Бундеслигата си остава на върха... основно благодарение на добрите договори на Байерн, Шалке 04 и Борусия (Дортмунд)", допълва StageUp.
Основните инвеститори идват от два важни отрасъла - залаганията и енергетиката.
Компаниите от енергийния сектор са инвестирали общо 33,8 милиона евро в четири германски клуба този сезон, а Байерн удължи договора си с T-Mobile, компанията за мобилна телефония, която е собственост на Deutsche Telekom
Хазартът, който няма право да рекламира на фланелките на играчите в Германия, е увеличил присъствието си в другите първенства в Европа с над една трета.
Висшата лига от своя страна пострада от кризата във финансовия сектор, откъдето идват основните спонсори на английските футболни клубове.
Най-силните английски клубове са затънали в дългове, но може да обърнат тенденцията за следващия сезон, след като няколко клуба, сред които Манчестър Юнайтед и Челси подписаха нови, по-добри спонсорски договори.
Манчестър Юнайтед - вторият по приходи клуб след Байерн - подписа нов 4-годишен договор са реклама върху фланелките на играчите на тима с американския застрахователен агент Aon Corp. По неофициални данни сделката е на стойност 23 милиона евро на сезон.
Италианската Серия А остава на трето място, като Ювентус, Милан и Интер са единствените клубове на Апенините, които записват увеличение в приходите.
Милан дори има шанс да влезе в Топ 5 на клубовете по приходи от този вид реклама, е прогнозата на StageUp. Това се дължи на новата сделка с дубайската държавна авиокомпания Emirates, която идва на мястото на bwin - договорът е за 60 милиона евро за 4 години.
На четвърто място е испанската Ла Лига, където увеличението на приходите в проценти е най-голямо, на второ място в това подреждане е френската Лига 1.