Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Шуми няма да е германец №3

Михаел Шумахер не се върна във Формула 1, за да е германец №3 след Фетел и Розберг Снимка: Blick
Михаел Шумахер не се върна във Формула 1, за да е германец №3 след Фетел и Розберг

Много хора, които за първи виждат Михаел Шумахер на живо остават изненадани от ръста му. Все пак не е дребен, висок е 1,74 м, но не е този тевтонски гигант, който виждате на телевизионния екран, образ изграден с годините му във Формула 1.

Тези, които не са виждали Михаел, очакват той напълно да отговаря на имиджа си, изграден на пистата: да е властен, впечатляващо арогантен и самоуверен. Повечето обаче остават приятно изненадани, че очакванията им не са се оправдали.

В Гран при на Бахрейн обаче, комбинацията от новите болиди, новите правила и възрастта на Михаел, успя да смали Шуми, отне от блясъка му и имагинерния тевтонския ръст.

Шумахер посрещна смело трудностите, но след като е решил да се върне на пистата на 41 години, то трябва да очакваме, че амбицията му няма да е третият по сила германски пилот във Формула 1 или пък да е №2 в Mercedes. Но след 49 обиколки в Бахрейн, Михаел зае точно тази позиция.

Михаел завърши зад Себастиан Фетел, който в началото на кариерата си във Формула 1 беше известен като "Бейби Шуми" и зад Нико Розберг, който има по-малко стартове във Формула 1 от броя на победите на именития му съотборник в Mercedes.

Шумахер подписа за 3 години и още е твърдо рано да твърди, че представянето му няма да се подобрява, въпреки че сезонът тръгва с възможност да се бори за място в групата преследвачи на Ferrari. Остава да разберем колко дълго този шанс ще служи за вдъхновение на Шуми.

Парите обаче са добри - 21 милиона евро на сезон, но Михаел можеше да мине и без тях. Шумахер се върна заради тръпката, предизвикателството, адреналина да знаеш, че превъзхождаш съперниците си, карането на пълна газ и преследването на нови победи. Ако е един от масовката в колоната, какъв е смисълът да участва?

Шумахер държи достатъчно рекорди във Формула 1, той пренаписа част от историята на спорта.

Най-много победи (91), най-много поредни титли (пет), най-много подиуми (154), най-много най-бързи обиколки (76), няма как да не е впечатляващо.

В неделя, Михаел прекара по-голямата част от състезание в титанична битка, в която той не винаги беше феворит, с Дженсън Бътън за шестото място, като нямаше как да притесни съотборника си Нико Розберг, който вървеше и завърши пред него.

Шумахер се справи с натиска на Бътън, но едва ли е очаквал тази борба да е в дъното на Топ 8. А промените и за двамата се оказаха доста сериозни - Формула 1 не е същата като през октомври 2009, когато Бътън спечели световната си титла, да не говорим за 2006 - последният сезон на Шуми в шампионата.

Правилото, забраняващо дозареждането с гориво в хода на състезанията единодушно получи отрицанието на пилотите. Мнозина сравниха Формула 1 с надбягванията с кучета, където изпреварванията също са малко. Ако не заемеш добра позиция в първия завой - както стана на "Сахир", след това ще е трудно да пробиеш напред.

Михаел не пропусна да се включи в хора на критиците, почти веднага след финала на Гран при на Бахрейн.

"Състезанието не беше много изтощително за мен", обясни Михаел. "След старта, който беше много вълнуващ, се случи това, което очаквахме при налагането на новите правила. В началото на пистата има няколко схватки, след което всичко приключва. Спирането в бокса за смяна на гуми оживява леко ситуацията, но не много, а по-важното е, че е почти невъзможно да изпевариш когото и да е - това е.

"Стартът е по-интересен, може би, но след това най-важното е да не правиш грешки и да докараш колата до финала. Опитваш се да запазиш гумите, да не се доближиш твърде много до пилота пред теб. Беше ясно, че няма да мога да изпреваря колата пред мен, така че трябваше да внимавам за това, което става зад мен и да не правя грешки."

Михаел обаче обърна внимание на още една особеност, която го е затруднила - предните гуми вече са по-тесни в сравнение с това, с което беше свикнал.

"Предпочитам колата да е малко по-подвижна при атаката в завоите, но сега се получава трудно, заради новите гуми", обясни Шуми. "Стилът ми на пилотиране също има значение. Сега колите вървят по-бавно с времето, когато се състезавах аз."

Сега пистата "Сахир" е много по-дълга в сравнение с предишни години, но рекордът на това трасе е на Шумахер - 1.30,252 минути за обиколка, поставен през 2004 и след това остана неподобрен пет години. Вече шест, с 2010.

Още за по-силната конкуренция преди няколко сезона - през 2004 Шуми спечели с аванс от 1,367 секунди на финала, а в неделя Алонсо изпревари Маса с 16 секунди.

"Представянето на Ferrari не ме обезкуражава", призна Шумахер. "Виждал съм много големи разлики между тимовете в началото на сезона, но битката продължава до самия край. Знам, че всичко е възможно и колко бързо може да се обърне хода на сезона - много е лесно да кажеш "вече е твърде късно". Знаем, че ни чака много работа, ще я свършим, основно що се отнася до аеродинамиката. Настроен съм оптимистично."

Точно тук Михаел не звучи толкова уверен, защото ако нещата се не получат, ще се окаже, че той се е върнал, за да се бори за шестото място. Което няма как да стане.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените