Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво ще направи Алонсо?

Какъв ще е следващият ход на Фернандо Алонсо? Снимка: Getty Images
Какъв ще е следващият ход на Фернандо Алонсо?
Оставането на Хамилтън в Mercedes е логично, но още не е потвърдено
Бътън още не знае дали догодина ще е част от McLaren
Чистката на Ди Монтедземоло още не дава желаните резултати
Кристиан Хорнър упорито твърди, че Себастиан Фетел остава в Red Bull Снимка: Getty Images
Кристиан Хорнър упорито твърди, че Себастиан Фетел остава в Red Bull
Никой не знае колко още ще издържи Фетел на натиска на Дениъл Рикардо
Рон Денис може да предложи изход на Алонсо, но цената ще е висока Снимка: Getty Images
Рон Денис може да предложи изход на Алонсо, но цената ще е висока

През миналата седмица звездата на Ferrari Фернандо Алонсо прекъсна лятната си почивка, за да опровергае информации, че е поискал почти 50 милиона долара на сезон, за да преподпише с италианския тим до края на 2019 година. Най-вероятно, става въпрос за чиста проба спекулация, поне що се отнася до парите, но е факт, че испанецът трябва да вземе важно решение за бъдещето си във Формула 1. И точно това поражда поредица предположения за това каква ще е следващата стъпка на двукратния световен шампион.

Фернандо има договор и за следващия сезон, но са налице основателни предположения, че в контракта му има клаузи, които му позволяват да си тръгне по-рано - и е почти сигурно, че те са свързани с представянето на Ferrari в класирането при конструкторите. С оглед на двата сезона - 2008 и 2009, които прекара Алонсо в Renault, би било наивно да очакваме, че той не е включил такива клаузи и в договора му с тима от Маранело.

След още един безплоден сезон със Скудерията, какъвто се очертава 2014, Алонсо може да окаже пример за това как след като спечели двете си титли през 2005 и 2006 редовно избираше да се озове в погрешния тим в погрешния момент.

Няма смисъл да се връщаме към загубената битка за титлата през 2007, към разправиите му с McLaren и Рон Денис след Гран при на Унгария или дори срещите му с Кристиан Хорнър, на които присъстваше и мениджърът му, но ако тогава Алонсо беше поел към Милтън Кийнс може би днес най-новата история на Формула 1 щеше да изглежда доста по-различно.

Сега Фернандо е изправен пред подобно важно решение. Къде да продължи кариерата си? Алонсо вече няма нужда да се състезава за пари, при това този факт не е новина от няколко години насам, но амбицията му да спечели поне още една световна титла е това, което го тласка напред. И донякъде, тази амбиция е и основната причина Ferrari да е в челото на класирането в последните години. Дали пък Алонсо не се изкушава от „модела Сена", т.е да избере най-бързата кола, а не тимът, който ще му плати най-много пари? Нека разгледаме възможностите, изцяло хипотетично, които може би стоят пред него.

Може ли Алонсо да отиде в Mercedes? Нико Розберг наскоро преподписа с тима, при това за „обозримото бъдеще", но преговорите с Люис Хамилтън все още продължават. От друга страна, в петролния гигант Petronas са доволни от факта, че компанията най-после е основен спонсор на тим, който се бори за титлата, а и е сигурно, че ще я спечели. А и можете ли да си представите червените лога на Banco Santander на борда на „Сребърните стрели"? И още нещо - Тото Волф, Ники Лауда и останалите шефове градят тим, в който всеки елемент трябва да си е на мястото и включването на изключително политически настроен фактор като Алонсо ще разбърка сериозно картите. Дори и сега босовете на тима не се справят особено добре с казуси като този с изпълнението на заповедите от бокса, а ако на борда е и Фернандо, ситуацията може да излезе от контрол изключително бързо.

Дали Фернандо няма да остане във Ferrari? И този сезон е лош за Скудерията, единственото изключение е представянето на Фернандо и впечатляващите му усилия да стигне с F14T до почетната стълбичка. Ако махнем точките на Алонсо и удвоим тези на Кими Райконен, картинката ще е доста по-различна - тимът ще е едва шести при конструкторите, изпреварен от Force India и McLaren. Миналият сезон положението беше същото, въпреки че Фелипе Маса нямаше извиненията на финландеца.

Италианците осъществяват чистка в тима от началото на сезона - Стефано Доменикали подаде оставка, но Лука Марморини беше уволнен. Новият бос Марко Матиачи нямаше и ден опит във Формула 1 преди да оглави Черните кончета. Италианците се опитаха да привлекат Ейдриън Нюи, но когато той отказа, те яростно се заеха да отричат цялата история. Единствената надежда засега е Джеймс Алисън, който показа в Lotus, че е способен на чудеса. Но и чудесата изискват време. Така че тази политика едва ли би подействала окуражаващо на който и да е пилот.

Големите тимове във Формула 1 вече са наистина големи структури и не се променят бързо или лесно. Доказателство за това можем да открием в действията на Ерик Булие в McLaren - опитите на французина се провалят месец след месец, въпреки че тимът разполага с най-добрия мотор във Формула 1 - този на Mercedes. Може би завръщането на Honda в световния шампионат ще се отрази добре на тима на Рон Денис и дали японците няма да поискат точно Алонсо да поведе атаката.

Това означава, че в Уокинг ще трябва да се лишат от Дженсън Бътън, за да се отвори място през 2015 за Алонсо. Не звучи много логично, тъй като реалната цел на тима догодина ще е победа в поне едно състезание, за титлата е още рано. McLaren-Honda ще е сериозен съперник за титлите през 2016. Това обаче подсказва, че Денис и Алонсо може да забравят разправиите от 2007, но това едва ли ще стане толкова скоро и през 2015 испанецът ще остане в Маранело.

Другата възможност е Red Bull. Тук е налице друг интересен въпрос: Още колко време 4-кратният световен шампион Себастиан Фетел ще търпи новакът Дениъл Рикардо „да му наритва задника" по собствените му думи? В Милтън Кийнс Нюи минава на заден план, част от ключовите му инженерите вече преминаха при конкуренцията, може би е дошло време и Себ да си тръгне? Това обаче може да стане най-рано през 2015, ако изобщо се случи.

Така че, вариантите пред Фернандо не са особено добри - в двата топ отбора на практика няма свободни места, все още не се знае дали настоящият му тим ще поеме нагоре или надолу, а за да преследва бъдещото развитие на McLaren с Honda испанецът ще трябва да се сдобри с един от най-силните си врагове във Формула 1. И затова няма защо да се учудваме, че спекулациите около бъдещето на Фернандо не спират.

И докато в McLaren бавят потвърждението, че Дженсън Бътън остава в тима, а в Mercedes не потвърждават за новия договор на Люис Хамилтън, тези слухове ще звучат логично. Защото вратите, които дават възможност на Алонсо да се измъкне от Маранело остават отворени.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените