30% от феновете на Формула 1, участвали в изследването на Асоциацията на отборите във Ф1 (ФОТА), LG Elecronics и F1 Racing, са заявили че подкрепят Ferrari в битката за световната титла. При пилотите най-популярен се оказа 7-кратният световен шампион Михаел Шумахер, който тази година се завърна на пистата с Mercedes GP и събира 19,5%.
Втора позиция сред тимовете заема McLaren с 19%, а третата позиция е за Mercedes - 10 процента. 22% от феновете са декларирали, че нямат любим отбор в световния шампионат.
При пилотите Шуми има сериозен аванс пред по-младите си съперници. Второто място е за Фернандо Алонсо с 9,7%, а трети е Кими Райконен с 7,2%. Интересното е, че тази година Кими се състезава в световния рали шампионат, но феновете му очакват още догодина той да се върне във Формула 1.
По-назад се нареждат Фелипе Маса с 6,1% и Люис Хамилтън с 6%. Маса е единственият в Топ 5, който няма световна титла. Настоящият световен шампион Дженсън Бътън има по-скромен брой фенове в световен мащаб - 2,6%.
Резултатите на това изследване показват, че пилотите във Формула 1 сравнително трудно печелят феновете извън родината си. Роберт Кубица, който е единственият поляк в световния шампионат има подкрепа от 4,3%. Алонсо, който пък кара от седем години има два пъти по-малко фенове от Михаел Шумахер.
51% от феновете държат стартовете от Формула 1 да са предимно на "класически" трасета, а състезанията, които фенове държат да останат на всяка цена в календара са тези в Монако, Италия (Монца) и Великобритания (Силвърстоун).
Още интересни факти - 43% от почитателите на Ф1 предпочитат да гледат автомобили със системата KERS - тема на един от големите спорове в световния шампионат през миналата година. Важно е да се каже, че изследването е направено преди първото състезание за тази година в Бахрейн, където ако колите имаха KERS, то може би изпреварванията наистина щяха да са повече.
В изследването са участвали 84 000 фенове на Ф1 от 174 държави, като огромната част от тях са заявили, че интернет, телевизията и списанията са най-важните им източници за получаване на информация за любимия им спорт.