7-кратният световен шампион Михаел Шумахер нападна остро новите тимове във Формула 1 в опит да се измъкне от въпросите за скандалното му паркиране в квалификацията през 2006.
Шуми на няколко пъти се измъква от въпросите за спирането му в завоя "Раскас" в края на сесията, когато беше първи, но реши да запуши пистата, за да провали бързите обиколки на съперниците си. Тогава шефовете на състезанието го пратиха да стартира последен, а на финала Михаел стигна до петото място.
С идеята, че британската преса е превърнала грешката му в скандал и без да се извини, обяснявайки, че "миналото си е минало", Михаел атакува новите отбори.
Отпреди месец отборите се притесняват, че 24 коли ще са твърде много за трасето с дължина 3,6 километра за първата част на квалификацията и някои медии припомниха "ерата на Укио Катаяма" - в средата на 90-те години японският пилот на Tyrrell бе заплаха №1 за бързите обиколки на асовете в Монте Карло, защото беше с няколко секунди на обиколка по-бавен от лидерите. Сега в това положение са пилотите на трите нови тима - Lotus, Virgin и HRT.
Отборите искаха разделяне на първата част на квалификацията, като новаците да карат сами, но Lotus блокира това решение и до промени не се стигна.
"Някои шефове на отбори смятат, че ще е по-добре да предизвикат хаос на трасето в квалификацията и ще се опитат да извлекат някаква полза за себе си", дипломатично обясни Михаел Шумахер. "По-добре ще е да имаме чиста и безпроблемна квалификация, но явно няма да стане. Тепърва обаче ще видим кой ще има проблеми и кой - не."
Михаел се е състезавал във Формула 1, когато на стартовата решетка имаше повече от 24 коли, но за квалификация с дължина 60 минути, а не както е сега - първата част на сесията е само 20 минути и рискът да станеш жертва на трафика е много сериозна.
"Ако в първата час на квалиикацията всички коли са едновременно на пистата, то на всеки 200 метра ще има по един болид", сметна Михаел. "С разлики от 5-6 секунди на обиколка, то първата част на квалификацията ще е много интересна. Много интересна."