Автомобилният гигант Volkswagen може да стартира собствена програма за участие във Формула 1, намекна моторспорт директорът на компанията Крис Нисен по време на състезанието "24 часа на Нюрбургринг".
VW никога не се е състезавал във Формула 1, а в момента единственият сериозен моторспорт проект на компанията е участието в рали "Дакар" с всъдехода Race Touareg TDI, който вече има две победи в състезанието, а програмата продължава и догодина.
Нисен обаче направи важната уговорка, че VW може и да се заинтересува от Формула 1, ако наистина техническите правила в световния шампионат се променят и бъде наложена нова формула за обема и типа на използваните двигатели.
"В момента никой не е наясно какви ще са новите правила за двигателите във Формула 1", обясни Нисен. "Затова и никой, включително и VW не може да заяви, че има интерес към шампионата. Първо трябва да разберем от ФИА какви ще са правилата от сезон 2013 или 2014, и освен това смятаме, че Формула 1 трябва да се съвземе малко. Бих казал, че Формула 1 е в криза. Световният шампионат е много скъп, автомобилните производители се изтеглят, присъстват много политически дискусии и спорове. За мен, това е срам, защото Формула 1 е №1 в моторните спортове. Формула 1 е много атрактивен шампионат за всички."
Според Нисен VW може да участва с една от двете си марки - Audi или Porsche, но не и с Bentley, SEAT или Skoda.
Освен в "Дакар", VW направи още една стъпка към навлизането в моторните спортове - наскоро компанията се завърна като доставчик на двигатели във Формула 3. Скоро предстои обединението на VW и Porsche, като гигантът ще сложи ръка на производителя на спортни автомобили, които не успя да се справи с амбициозната си задача за завладее голямата германска компания. Porsche има опит във Ф1 като конструктор и доставчик на двигатели.
От ФИА вече съобщиха, че са провели консултации с няколко автомобилни производители, които в момента не участват във Формула 1 за бъдещите спецификации на двигателите в световния шампионат, както и за развитието на техническите правила на другите шампионати под шапката на федерацията.
Очаква се за 2013 година правилата да наложат нови двигатели с по-малък обем и турбо, което ще установи силна връзка между Формула 1 и масовото производство на големите автомобилни компании.