На 8 март кампания обръща внимание на неотличените досега герои в ежедневния трафик. Има автоинструкторки, рали-пилотки, професионални шофьорки, жени, които продават автомобили. Има и майки, които возят децата си всяка сутрин и вечер в града. За всички настоящи и бъдещи шофьорки, по случай празника на жената, е инициативата #ДамиКарат.
На този ден жителите и гостите на София ще имат възможност да се повозят на безплатни „женски таксита" като част от кампанията #ДамиКарат. Проектът е по идея на Български фонд за жените и отправя посланието, че да бъдеш добър шофьор няма общо с пола. Дами, с доказани умения на пътя, ще седнат зад волана на автомобили Volkswagen, а желаещите да се повозят с тях по време на празника, ще могат да заявят това през приложението TaxiMe.
Кампанията започва с иновативна за България услуга: „женско такси" за 8-ми март, което цели да разчупи стереотипите за жените шофьори. Проектът ще продължи като цялостна платформа за споделяне на опит между жени по всички въпроси, които ги интересуват във връзка с шофирането и автомобилите в специална група във Фейсбук - #ДамиКарат. А следващия месец една от участничките в дискусиите ще получи като подарък специален курс по майсторско безопасно шофиране.
Публичното пространство е пълно с шеги и клишета за лошите шофьорки, а мнението, че силата на жените не е зад волана, е широко разпространено. Дали обаче полът определя качествата зад волана? "По данни на КАТ от 2014 г., едва 13% от всички пътнотранспортните произшествия на пътя са причинени от жени", казват от Български фонд за жените.
"Европейската комисия също потвърждава, че жените са по-надеждни и дисциплинирани водачи, много рядко стават причина за възникването на пътни инциденти и освен това сядат пили зад волана по-рядко от мъжете. Според експерти жените се грижат по-добре за своите автомобили и имат водеща роля при избора на кола в близо 80% от случаите на покупка." - пишат още организаторите.
Милиони жени са на пътя всеки ден, а България е на шесто място в ЕС по брой жени, работещи в пътнотранспортния сектор. И въпреки всички тези статистики стереотипите по адрес на жените и липсата на увереност сред дамите продължават да съществуват.
Вносителят на автомобилите Volkswagen в България подкрепя кампанията, защото още от съществуването си се бори да демократизира и да направи мобилността достъпна и комфортна за всеки. От компанията са убедени, че да бъдеш добър шофьор не зависи от това дали си мъж или жена.
Зависи от това дали имаш познания, информация, опит, самочувствие и - разбира се - надежден автомобил.