Дупките на пътищата, които се появяват постоянно, въпреки ежегодните ремонти, се дължат на факта, че българските магистрали са най-евтините в Европа, а поддръжката им е още по-евтина. Такова поне е обяснението на председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Лазар Лазаров.
В студиото на bTV Лазаров коментира и цитат от текста на Webcafe.bg. "Евтините скъпи магистрали, според който километър аутобан в Германия струва десет пъти повече, а средната цена за изграждане на магистрала в съседна Сърбия е двойно по-висока. Той каза, че действително у нас магистралите са най-евтините в Европа, а "поддръжката на тези магистрали, в сравнение със западните, е още по-евтина".
Той обясни, че няма как пътищата да не се рушат, след като участъци, които са по 20 километра се ремонтират едва с 2 млн. лева.
Той коментира грубата работа миналата година по пътя Ихтиман - Самоков, където е поставян асфалт с дебелина едва по 2 и 3 см (при норматив минимум 5-6 см).
По думите му предишното ръководство на агенцията е заложило грешката при ремонта от май 2014-та от недоимък - пътят е бил за тотален ремонт с индикативна стойност от 60 млн. лева.
"Това се прави от недоимък и е все едно да ловиш маймуни с трици", смята той.
Лазаров уточни, че данъкоплатците няма да плащат повторно за вече изградените, но повредени по един или друг начин пътища, тъй като те са в гаранция.
И въпреки, че "кърпежът" на разбитите пътища не е оптимално решение, защото амортизираният асфалт се отваря веднага на мястото до положената "кръпка", Лазаров каза, че е по-добре "с малкото пари, с които разполагаме, да кърпим пътищата, вместо да се правят наново".
Шефът на АПИ освен това обеща да бъде качен на сайта на агенцията списък с предстоящите ремонти и изграждания на пътища.