Аварийното кацане на самолетите в Пловдив - незаконно

Аварийното кацане в Пловдив на два пътнически самолета в събота срещу неделя е направено в противоречие на Закона за гражданското въздухоплаване и трябва да бъде разследвано.

Това обяви директорът на летище Пловдив Владимир Щърбанов пред Нова ТВ.

По разписание двата самолета трябваше да кацнат в София от Дубай и Валенсия. Поради бурния вятър обаче те не успяха да се приземят на аерогара София. Тъй като горивото им е намаляло под допустимото ниво, те са отклонени от РВД към аварийно кацане в Пловдив.

На летището край Крумово обаче не е имало нито работещ персонал, нито линейки, нито пожарна.

"Летище Пловдив работи от юни месец в дневен режим на работа от 6:00 до 20:00 ч. Има категорична забрана за кацане на неработещо летище от 2005 г. насам, това са нови стандарти", коментира Щърбанов.

Той обясни, че пистата на летище Пловдив е оборудвана напълно за кацане през нощта, контролите са на пулта на РВД, тя е била осветена.

"Заходът е извършен правилно. Но той е извършен на несъществуващо летище", каза още той.

Щърбанов заяви, че подобно решение на РВД подлежи на административно наказания и призова за "много сериозно разследване от Министерството на транспорта".

 

#2 IRCPoliceman 23.11.2015 в 09:30:35

Айде да ги оставим другия път да паднат тогава!!!

#4 COMANCHY 23.11.2015 в 10:23:37

Здравейте Относно коментара ви за кацналите извънредно самолети на летище Пловдив. Пилотите са хората, който са отговорни за това къде ще кацне самолета. Командира на самолета е единствения човек който носи отговорност за това как ще протече полета и как ще завърши. Да се търси сметка от директора на летище Пловдив е неправилно. Летището не работи поради липса на средства. (Тук вече държавата е отговорна). Има полетни документи, наричащи се NOTAM, ( notice to air man), в който е указано какво е състоянието на лет. Пловдив, и това пилотите го знаят. РВД само ръководи полета от земята , той не може да задължи пилота къде да кацне, това е решение само и единствено на командира. РВД може само да помогне, като им съобщи каква е ситуацията на резервно летище.В случая той ,Комадира, би трябвало да знае каква е ситуацията в Пловдив, че летището не работи. Предполагам че горивото което е било на самолета, е било "изхарчено" по време на кръженето над София, и тук отново може да се потърси сметка на екипажа, защо веднага не е продължил за Варна или Бургас, а е допуснал да му остане гориво само доколкото да се "добере" до Пловдив? Питайте Wizz air, не министерства и директори. Авиокомпанията носи отговорност за това какво се случва на самолетите им, и решенията на екипажа. А това че Пловдив не работи в определените часове, е вече СЪВСЕМ ДРУГ ВЪПРОС, също изключително важен. С уважение

#5 boris 23.11.2015 в 11:24:36

А ако кацне аварийно на магистралата законно ли е?

#7 boris 23.11.2015 в 12:40:57

Истината е проста. Самолетите са били длъжни законно да се разбият!

#10 Оби Уан 23.11.2015 в 14:04:20

Команчито го е казал - ПИЛОТА решава къде да кацне (и съответно носи отговорност за това)! Наземния контрол само дава инфо за ситуацията на земята. Трябва да се разследва авиокомпанията - дали "случайно" не е наредила на пилота да кацне в Пловдив (макар и теоретично по-опасно), отколкото в Бургас например, само защото и е по-евтино да превози след това пътниците до София... Било незаконно!?!! Ако пилота каже - "нямам гориво" какво правим?! "Не, сакън, не може тук, незаконно е!". После обаче трябва да се провери дали наистина е нямал гориво...

#17 COMANCHY 24.11.2015 в 14:53:00

Специално към Rodrigo Повярвай ми, пилотите се тренират в симулатори да се справят с много по сложни ситуации, отколкото тази. Не знам какво не ми разбираш, но....тук не става въпрос за отказ на материална част, пожар, авария,или нещо подобно, което е много по опасно. Тогава изхода не се знае какъв би бил. Тук става въпрос за много по елементарна ситуация...Метео условия не позволяващи да се кацне в София, такива се случват десетки по време на зимния период, мъгли най вече, снеговалеж и прочие. Нищо сложно и невероятно. ( няма място за излишна емоционалност..."Пилота е спасил десетки пасажери", аиде бе...). Става въпрос за това, че трябва да се вземе адекватно решение в кратък срок! Командира би трябвало да знае, че СЛЕД 22:00,( или 20:00 не знам), Пловдив НЕ РАБОТИ. Какво се прави тогава?!....ми обратен завой и към Бургас или Варна. Те са денонощни. Да вметвам ли че нискотарифните компании летят с абсолютно точно разчетено резервно гориво,( не смея да твърдя със сигурност , но почти съм сигурен). Малко забавяне над София, кръжене и тем подобни, и край....губят възможност до Варна и Бургас. Някой също правилно вметна...."ми то тия пътници трябва да се карат с автобуси оттам" .Второ....л-ще Пловдив откъм навигация и средства за кацане си е съвсем нормално летище, екипажа е кацнал също без никакви проблеми,( както казах , без емоционалности, никой никого не е спасил), проблема е че "неработещото летище" няма митница, няма check-in, няма кой стълба да докара за пътниците. . И оттам последвалата неразбория. Sim4o е прав, по всяка вероятност Пловдив е посочен като резервно л-ще в летателния план на WIZZ, но пилотите трябва да знаят че след определеното време по документи, там няма кой да ги обслужи. Така че проблема си е техен....

Новините

Най-четените