Аварийното кацане в Пловдив на два пътнически самолета в събота срещу неделя е направено в противоречие на Закона за гражданското въздухоплаване и трябва да бъде разследвано.
Това обяви директорът на летище Пловдив Владимир Щърбанов пред Нова ТВ.
По разписание двата самолета трябваше да кацнат в София от Дубай и Валенсия. Поради бурния вятър обаче те не успяха да се приземят на аерогара София. Тъй като горивото им е намаляло под допустимото ниво, те са отклонени от РВД към аварийно кацане в Пловдив.
На летището край Крумово обаче не е имало нито работещ персонал, нито линейки, нито пожарна.
"Летище Пловдив работи от юни месец в дневен режим на работа от 6:00 до 20:00 ч. Има категорична забрана за кацане на неработещо летище от 2005 г. насам, това са нови стандарти", коментира Щърбанов.
Той обясни, че пистата на летище Пловдив е оборудвана напълно за кацане през нощта, контролите са на пулта на РВД, тя е била осветена.
"Заходът е извършен правилно. Но той е извършен на несъществуващо летище", каза още той.
Щърбанов заяви, че подобно решение на РВД подлежи на административно наказания и призова за "много сериозно разследване от Министерството на транспорта".
Айде да ги оставим другия път да паднат тогава!!!
Здравейте Относно коментара ви за кацналите извънредно самолети на летище Пловдив. Пилотите са хората, който са отговорни за това къде ще кацне самолета. Командира на самолета е единствения човек който носи отговорност за това как ще протече полета и как ще завърши. Да се търси сметка от директора на летище Пловдив е неправилно. Летището не работи поради липса на средства. (Тук вече държавата е отговорна). Има полетни документи, наричащи се NOTAM, ( notice to air man), в който е указано какво е състоянието на лет. Пловдив, и това пилотите го знаят. РВД само ръководи полета от земята , той не може да задължи пилота къде да кацне, това е решение само и единствено на командира. РВД може само да помогне, като им съобщи каква е ситуацията на резервно летище.В случая той ,Комадира, би трябвало да знае каква е ситуацията в Пловдив, че летището не работи. Предполагам че горивото което е било на самолета, е било "изхарчено" по време на кръженето над София, и тук отново може да се потърси сметка на екипажа, защо веднага не е продължил за Варна или Бургас, а е допуснал да му остане гориво само доколкото да се "добере" до Пловдив? Питайте Wizz air, не министерства и директори. Авиокомпанията носи отговорност за това какво се случва на самолетите им, и решенията на екипажа. А това че Пловдив не работи в определените часове, е вече СЪВСЕМ ДРУГ ВЪПРОС, също изключително важен. С уважение
А ако кацне аварийно на магистралата законно ли е?
Истината е проста. Самолетите са били длъжни законно да се разбият!
Команчито го е казал - ПИЛОТА решава къде да кацне (и съответно носи отговорност за това)! Наземния контрол само дава инфо за ситуацията на земята. Трябва да се разследва авиокомпанията - дали "случайно" не е наредила на пилота да кацне в Пловдив (макар и теоретично по-опасно), отколкото в Бургас например, само защото и е по-евтино да превози след това пътниците до София... Било незаконно!?!! Ако пилота каже - "нямам гориво" какво правим?! "Не, сакън, не може тук, незаконно е!". После обаче трябва да се провери дали наистина е нямал гориво...
Специално към Rodrigo Повярвай ми, пилотите се тренират в симулатори да се справят с много по сложни ситуации, отколкото тази. Не знам какво не ми разбираш, но....тук не става въпрос за отказ на материална част, пожар, авария,или нещо подобно, което е много по опасно. Тогава изхода не се знае какъв би бил. Тук става въпрос за много по елементарна ситуация...Метео условия не позволяващи да се кацне в София, такива се случват десетки по време на зимния период, мъгли най вече, снеговалеж и прочие. Нищо сложно и невероятно. ( няма място за излишна емоционалност..."Пилота е спасил десетки пасажери", аиде бе...). Става въпрос за това, че трябва да се вземе адекватно решение в кратък срок! Командира би трябвало да знае, че СЛЕД 22:00,( или 20:00 не знам), Пловдив НЕ РАБОТИ. Какво се прави тогава?!....ми обратен завой и към Бургас или Варна. Те са денонощни. Да вметвам ли че нискотарифните компании летят с абсолютно точно разчетено резервно гориво,( не смея да твърдя със сигурност , но почти съм сигурен). Малко забавяне над София, кръжене и тем подобни, и край....губят възможност до Варна и Бургас. Някой също правилно вметна...."ми то тия пътници трябва да се карат с автобуси оттам" .Второ....л-ще Пловдив откъм навигация и средства за кацане си е съвсем нормално летище, екипажа е кацнал също без никакви проблеми,( както казах , без емоционалности, никой никого не е спасил), проблема е че "неработещото летище" няма митница, няма check-in, няма кой стълба да докара за пътниците. . И оттам последвалата неразбория. Sim4o е прав, по всяка вероятност Пловдив е посочен като резервно л-ще в летателния план на WIZZ, но пилотите трябва да знаят че след определеното време по документи, там няма кой да ги обслужи. Така че проблема си е техен....