СЕМ предлага рекламата на хазарт да се излъчва след 22 часа

Мнозинството от членове на Съвета за електронни медии се обединиха около идеята рекламата на хазартни игри да бъде ограничена като количество и да бъде излъчвана само след 22 часа.

Предстои становището на СЕМ да бъде официално внесено за обсъждане в Народното събрание, допълват от БНР. Според регулаторния орган може да се направи аналогия със Закона за здравето и рекламата на алкохолни напитки.

Според този закон тя е позиционирана във време, в което не е достъпна за деца и за по-уязвима аудитория.

Припомняме, че на 11 май НСФБ внесе в парламента проектозакон, който да наложи ограничения както на рекламата на хазартни игри, така и на разпространението на така наречените игри на късмета.

Една от най-значимите промени, които се предлагат, е забраната на пряката и непряка реклама на хазарт, като в това число вече няма да се допуска обявяването на резултати от игрите и спечелените печалби в медиите.

Проектозаконът предвижа да бъде спряно разпространението на хазартни билети, талони, фишове и други в масовите обекти и да бъде ограничено само в специално оторизирани пунктове.

КРИБ и БФС застанаха срещу предложените от вицепремиера Валери Симеонов изменения с довода, че те ще нанесат "тежък удар на лицензираните хазартни оператори в България". В позицията на КРИБ се казва още, че забраната за реклама на легалните хазартни оператори ще намали значително приходите в бюджета от данъци.

В понеделник стана ясно, че дружествата "Национална лотария" и "Нова Броудкастинг груп" са започнали преговори за промяна на договореностите помежду им.

Ако двете страни не постигнат консенсус, предаването "Национална лотария" вероятно ще премине в друга телевизия - БНТ или bTV.

Новините

Най-четените