Мнозинството от членове на Съвета за електронни медии се обединиха около идеята рекламата на хазартни игри да бъде ограничена като количество и да бъде излъчвана само след 22 часа.
Предстои становището на СЕМ да бъде официално внесено за обсъждане в Народното събрание, допълват от БНР. Според регулаторния орган може да се направи аналогия със Закона за здравето и рекламата на алкохолни напитки.
Според този закон тя е позиционирана във време, в което не е достъпна за деца и за по-уязвима аудитория.
Припомняме, че на 11 май НСФБ внесе в парламента проектозакон, който да наложи ограничения както на рекламата на хазартни игри, така и на разпространението на така наречените игри на късмета.
Една от най-значимите промени, които се предлагат, е забраната на пряката и непряка реклама на хазарт, като в това число вече няма да се допуска обявяването на резултати от игрите и спечелените печалби в медиите.
Проектозаконът предвижа да бъде спряно разпространението на хазартни билети, талони, фишове и други в масовите обекти и да бъде ограничено само в специално оторизирани пунктове.
КРИБ и БФС застанаха срещу предложените от вицепремиера Валери Симеонов изменения с довода, че те ще нанесат "тежък удар на лицензираните хазартни оператори в България". В позицията на КРИБ се казва още, че забраната за реклама на легалните хазартни оператори ще намали значително приходите в бюджета от данъци.
В понеделник стана ясно, че дружествата "Национална лотария" и "Нова Броудкастинг груп" са започнали преговори за промяна на договореностите помежду им.
Ако двете страни не постигнат консенсус, предаването "Национална лотария" вероятно ще премине в друга телевизия - БНТ или bTV.