Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Реклама на България, но не по Алибегов

В археологията ври и кипи и през ден изникват поводи за реклама Снимка: БГНЕС
В археологията ври и кипи и през ден изникват поводи за реклама

В момента тече анализ на изминалия туристически сезон, за който по древна традиция е прието да се твърди, че е бил рекордно слаб.

Браншът плавно се пренастройва за Нова година, когато ще поиска 8000 лева за куверт и в замяна ще предложи пържоли с гъбен сос и майтапи от някого като Димитър Рачков или Герасим Георгиев-Геро.

След това ще дойде и пролетното мрънкане, че ни очаква слаб летен сезон, защото България нямала адекватна реклама на запад.

Междувременно в археологията ври и кипи и кажи-речи през ден взеха да изникват поводи за реклама.

България е пребогата на история и артефакти и знаем, че където и да копнем - ще изскочи нещо ценно. Хераклея Синтика сама по себе си е загадка, която тепърва ще разгръща прелестите си пред нас и най-смелите предположения са, че арената ѝ може да съперничи с тази в Ефес.

Снимка: БГНЕС

Към това прибавяме и последните разкрития в Перперикон, а ето и че в Одесос на другия край на България също текат открития...

Почти няма чужденец, на когото да покажем дори скромна на вид находка като Античния форум на Стара Загора, а той да не заяви, че ако това беше в Гърция или Италия, досега около него вече щеше да тече бурен бизнес.

И да се събира немалка такса вход от всеки, желаещ да попива древна история.

А дори и студент по графичен дизайн би могъл да направи плакат с Перперикон, от който на чужденците да им увиснат ченетата.

Перперикон Снимка: iStock
Перперикон

Вместо това Министерството на туризма се кани да заложи на до болка познатото - вино, кулинария и СПА туризъм. Все области, в които определено имаме данни да се развиваме, само че имаме и освирепяла конкуренция, която засега ни превъзхожда в редица отношения.

Рекламата на "хапката и пийката" е и точно онова, за което шумно настояват куп браншови организации начело Ричард Алибегов и Българската асоциация на заведенията (БАЗ).

За тях е важно България да продължи да бъде представяна най-вече като бюджетна дестинация, в която храната и алкохолът са меко казано достъпни. Във Facebook страницата на БАЗ прелива от хвалби колко е евтино у нас и от постове за събития като Празник на тортата "Гараш".

Посланието, което би трябвало да стигне и до рекламата на България пред чужденците, е простичко - при нас е евтино, ще си тръгнете сити и с (дай Боже лек) махмурлук.

Имаме шанс обаче да разсъблечем до голо тази стратегия за роден маркетинг и да я преоблечем в нови дрехи.

Те ще показват пред света държава с богато историческо минало, където среща са си давали десетки култури и народи. Да, ние можем да нахраним и напоим обилно гостите си, само че преди това можем да ги привлечем да се запознаят с уникалните ни находки.

Заповядайте при нас, тук е красиво и евтино, а жените са ослепителни, но преди трапезата вижте Перперикон или Одесос, защото те са истински незабравимите, а не гуляят.

Само да подшушнем на туристическото министерство и да намерим онзи графичен дизайнер, който ще прави плаката, нали така?

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените