Слабото представяне на Ливърпул, включително и неуспехът на клуба да се класира за участие в европейските турнири за този сезон - за първи път от 12 години - ще струва скъпо на отбора.
Защото Adidas, компанията, която доставя спортната екипировка на клуба и е един от спонсорите на тима, обяви, че ще си търси нови клиенти.
6-годишният договор на Ливърпул с Adidas изтича, а по него клубът получаваше по 12 милиона лири на сезон. Сега екипът на Кени Далглиш трябва да намери заместник на Adidas, но според някои това вече е станало.
Ударът дойде от главния изпълнителен директор на Adidas Херберт Хайнер, който обяви, че разликата между представянето на отбора на терена и изискванията към парите, които трябва да плащат спонсорите е причината германската компания да се оттегли от преговорите. С други думи, Ливърпул иска много, но не дава достатъчно.
Хайнер участваше активно в преговорите за нов договор, но след това обяви края им и допълни, че от Ливърпул са му поискали пари, които "не съответстват на пазара и позицията на клуба."
"Разликата между представянето на терена и сумите по договора е твърде голяма - обясни Хайнер. - Затова и казахме: "Окей, няма да участваме." Това е краят на историята. Всичко зависи от успехите, които постига тимът, на усилията, които влага, колко е популярен, колко го дават по телевизията и приходите, които може да бъдат постигнати от продажбата на стоки с нашето и на клуба лого.
"Всичко това трябва да бъде взето под внимание, когато преценяваш какво даваш и какво получаваш. Нашето мнение е, че няма баланс между това, което Ливърпул иска от нас и това, което клубът може да ни предложи."
От Ливърпул не пожелаха да коментират изказването на Хайнер, както и информацията, че клубът вече е подписал договор с един от американските конкуренти на Adidas - Warrior Sports.
Предполага се, че Ливърпул ще получава по 25 милиона лири на година по този договор и ще измести сделката на Манчестър Юнайтед и Nike от върха в класирането на най-скъпите рекламни договори с доставчици на спортна екипировка. Сега Nike дава около 23,5 милиона лири годишно на Юнайтед.
От Ливърпул все пак заявиха, че според тях, в Adidas не са оценили правилно световната известнот на тима, без значение дали той участва в европейските клубни турнири или не.
Партньорството на Ливърпул с Adidas стартира през сезон 1985-1986, след това клубът работи 10 години с Reebok и през 2006 отново подписа с Adidas.
От клуба твърдят, че продават около 900 000 свои фланелки всяка година в световен мащаб, което нарежда Ливърпул на 4-о място след Манчестър Юнайтед, Барселона и Реал.
Интересното при новата сделка е, че компанията-майка на Warrior Sports - New Balance, спечели през април 2011 договора да доставя спортната екипировка на Бостън Ред Сокс - бейзболният клуб собственост на Fenway Sports Group, американската компания, която е собственик на Ливърпул.