Да работиш с неръждаема стомана е трудно. Да правиш коли от нея, при това електрически, още повече.
И Илон Мъск би трябвало да го е съобразил, преди да се втурне да произвежда Tesla Cybertruck. Първите бройки от пикапа на Tesla вече са при клиентите си след няколко отлагания и мненията на потребителите не са особено ласкави.
Все пак последният автомобил, изработен от неръждаема стомана, беше футуристичният DeLorean, който въпреки красивия си, изпреварил времето си вид, се провали именно заради проблемите по шасито и тромавата му конструкция.
Tesla Cybertruck повтаря тази грешка и първите му собственици го потвърждават.
Популярният автомобилен експерт Санди Мънро, който и преди е критикувал справедливо Tesla, посочва, че електромобилът пристига при купувачите си гладко полиран, но само след няколко дена вече далеч не е толкова лъскав.
Пред Business Insider той уточнява, че неръждаемата стомана може и да е издръжлива, но бързо губи търговския си вид като от автомобилния салон. "Мога да ви излъскам тази кола и тя да свети като слънцето. Но след няколко дена...", риторично отбелязва Мънро.
Един от първите, които получават своя Tesla Cybertruck, е и автомобилният влогър Маркес Браунлий, който дори успява да разговаря с инженери от фабриката на Мъск. Те споделят, че с неръждаемата стомана се работи изключително трудно, въпреки че разполагат с най-модерните преси за метала.
"Неръждаемата стомана има този ефект - когато я притиснеш с преса, след известно време тя отскача обратно като пружина", цитира инженерите Браунлий.
Именно от там идват разминаванията в отделните панели на Tesla Cybertruck, които редица потребители показват.
На места се забелязват луфтове от по един сантиметър, които са видими дори и отдалеч.
"Видях вече няколко пикапа Cybertruck и всички имат луфтове в една или друга степен", откровен е Браунлий във видеото си, посветено на електромобила.
В свое обръщение към екипите на Tesla от октомври тази година Илон Мъск също не скри, че производството на пикапа ще бъде предизвикателство заради материалите, които се използват за него.
Той не споменава конкретно стоманата, която съставлява външната обвивка на Tesla Cybertruck, но специалисти като Мънро са убедени, че е говорил именно за нея. Все пак има причина никой друг автомобилен производител да не се осмелява да повтори грешката на DeLorean като направи кола от стомана.
"Изкопахме собствения си гроб с Tesla Cybertruck", заявява още загадъчно Мъск в обръщението си.
Не е ясно дали предприемачът говори за производството на пикапа, или за неприятната изненада, с която шокира онези, които искат да си го закупят. Припомняме, че когато през 2019 г. беше показан прототипът на Tesla Cybertruck, Мъск обяви, че електромобилът ще струва малко под 61 хил. долара. Сега обаче се оказва, че пикапът ще се продава за 99 хил. долара.
Не само, че пикапът стана по-скъп, но и пробегът му с едно зареждане спада сериозно.
Първоначално обявеният пробег беше 800 километра с едно зареждане, а сега пада на 515 километра с едно зареждане.
Въпреки това Мъск планира до 2025 г. да бъдат произведени и съответно - продадени - поне 250 хил. бройки от Tesla Cybertruck. И засега не изглежда да отстъпва от намерението си напук на критиките към пикапа.