На фона на всичко, случващо се напоследък около Илон Мъск, чак е чудно, че брандът Tesla успява да представя и нови електромобили.
Е, Tesla Model Y не е нов сам по себе си, но сега най-накрая получава дългоочакваните промени по дизайна и технологичното си представяне в купето. И още на пръв поглед се вижда, че става въпрос за сериозни ъпдейти по SUV-то както в екстериора, така и вътре.
Линиите на Tesla Model Y Juniper са вдъхновени от Cybertruck, но без острите ръбове и прави линии.
Задницата е по-повдигната, като в същото време профилът е по-аеродинамичен и трябва да осигурява по-тихо возене и намален разход на батерията. Същата идея стои и зад изцяло новите тесни LED панели, които заместват досегашните издължени елипсовидни фарове.

LED лентата се повтаря в задната част на мястото на задните фарове, за да изглежда електромобилът по-хармонично.
Освен това предницата вече не изглежда толкова масивна, а получава по-котешки и агресивен вид. Джантите претърпяват тотален редизайн и придобиват по-футуристичен вид, особено когато колата е в движение. Интересното е, че логото на Tesla вече напълно изчезва от предния капак.
Потребителите пък веднага съзряха подозрителни прилики с други брандове и най-вече с Toyota Prius и Hyundai Kona. Според тях с промените Tesla Model Y е изгубил идентичността си и лесно може да се сбърка с конкуренцията.
••• Кой е най-продаваният електромобил за България - четете тук:
Зад измененията обаче стои железен аргумент, който от Tesla посочват - част от редизайна е продиктуван от китайските потребители.
Компанията на Илон Мъск отдавна иска да завладее китайския пазар и пред Yahoo! нейни представители уточняват, че е била проведена анкета сред потребителите в Китай. Те са наложили по-гладките линии и по-изчистения и обран дизайн във фаровете като евентуални условия, при които биха си купили Tesla.
В купето Tesla Model Y Juniper вече има 15,4-инчов тъчскрийн, който е и основното табло за управление на електромобила.
Тъчскрийн с размер от 8 инча има и пред задните седалки, за да се контролира температурата, нивото на седалките и да се осигурява развлечение за пътниците. Софтуерът показва услужливо евентуален час на пристигане и предлага спирки за зареждане на електрическия автомобил.
Както повечето нови версии на Tesla, и тази идва с функция за автопилот, на която шофьорите обаче не бива да се предоверяват.

Цената на Tesla Model Y Juniper започва от 46 хил. долара за версия със задно задвижване и от 59 990 долара за задвижване на четирите гуми едновременно.
За сметка на сравнително достъпната сума моделът влиза на силно конкурентно поле, което се владее от "Електромобил на 2024 г." - Hyundai IONIQ. В него властват и други имена като Hyundai KONA, Kia EV9 и BMW iX3.
В Китай Tesla Model Y Juniper може би все пак ще пожъне успех, след като се предлага на малко по-ниски цени. Те обясняват засиления за момента интерес към колата. Дотук компанията е продала 200 хил. бройки и даже е успяла да достави част от тях. За по-новите поръчки китайците обаче ще трябва да почакат малко - от 2 до 4 седмици.
А от Tesla ще стискат палци дотогава китайските им клиенти да не се изкушат от евтините по-родни алтернативи.