Ще успеят ли компании като Audi и Mercedes-Benz да върнат своите клиенти към седаните?
Изглежда полагат всички усилия, след като миналата седмица Mercedes-Benz показаха футуристичния си електрически седан EQS, а в началото на тази от Audi показват своята концепция за просторен, комфортен и електрифициран лукс.
На сцената излиза A6 e-tron, който засега е на ниво концепция и който ще съществува паралелно с конвенционалната версия на A6.
Електромобилът беше показан на виртуалното автомобилно шоу в Шанхай, като от Audi уточняват, че прототипът и серийно произведените коли ще си приличат на повече от 96 процента.
A6 ще се базира на новата платформа на бранда - PPE, която е специално създадена за производството на електрически автомобили от различен клас и сегмент. На същата платформа ще разчитат както ниски спортни електромобили, така и компактни SUV.
Електрификацията е надеждата на Audi да отнеме клиенти именно от SUV сегмента и да ги върне към скъпите, но удобни и красиви седани. В това отношение А6 e-tron се представя блестящо със своите плавни линии, ниско, но просторно шаси и отличителна сребриста имитация на предна решетка.
Вратите са напълно гладки и нямат дръжки, което ги прави да изглеждат още по-модерни. По същата идея от години работят и от Tesla и вече успешно представят електромобили с "умни" врати, които се отварят с жестове или със специалното мобилно приложение на колата.
Задната част на A6 e-tron е също толкова забележителна с една LED лента, която минава през целия капак на багажника и дори стига отстрани.
Електрическият седан обещава 495 конски сили и до 645 километра пробег с едно зареждане. Ускорението от 0 до 100 км/ч трябва да става за 4 секунди.
Всички електромобили, изградени на PPE платформата, ще поддържат супербързо зареждане, с което за 10 минути се достига до 300 километра пробег. За съжаление от Audi все още не са представили продуктови снимки на интериора, но предвид този на Mercedes-Benz EQS може да се очакват много тъчскрийн екрани, кожа и естествени материали.
Вместо това компанията демонстрира разнообразни екстри, с които ще се хвали A6 e-tron. Предните фарове например могат да прожектират върху пътното платно индикатори за движението като мигачи, а набор от LED крушки отговаря тези индикатори да се виждат кристално ясно дори и при силна слънчева светлина.
Фаровете могат да се използват от водача и да играе той видеоигри през смартфона си. След като телефонът се свърже с колата, той се използва като джойстик, а фаровете служат като прожектор, който показва надпревара с космически кораби на стената пред себе си. Излишно е да уточняваме, че тази функция не може да бъде използвана, докато A6 e-tron е в движение.
Електромобилът се очаква да е на пазара най-късно през 2023 г. на цена от около 82 хил. евро за базовата версия на седана.
Междувременно от Audi не си губят времето и представят и по-бюджетен електрически кросоувър - Q4 e-tron.
Въпреки че не може да се мери с лукса на A6, според Bloomberg именно този електромобил може би ще е първата истинска конкуренция на Tesla. Мощността на Q4 e-tron e 170 конски сили, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 9 секунди. Пробегът на най-базовата версия е 340 километра, а срещу допълнителна сума клиентът ще получи 350 километра.
Очаква се да се появи и премиум версия - Q4 e-tron Quattro с ускорение от 0 до 100 км/ч за 6 секунди и пробег от 495 километра.
Купето на кросоувъра е снабдено с някои функции, които са характерни за по-високия клас автомобили на Audi като чувствителен на допир волан и инфотейнмънт система с богат набор от дигитални услуги. Тук е и дисплеят за добавена реалност, която се прожектира пред погледа на шофьора на предното стъкло.
Цената на електромобила започва от 40 хил. евро, а първите бройки от Q4 e-tron вече са при купувачите си.