Бъдещето на култовия модел на Subaru - Impreza WRX STI е темата, по която шефовете на марката трябва да вземат решение. Представители на марката, които продават Subaru в цял свят се събират в Япония, за да решат как ще се развива "цивилизованият" рали боец.
Основният въпрос е дали следващият Impreza WRX STI ще остане типичният за марката спортен модел, дело на основния завод на Subaru или развитието му ще поеме в нова посока.
Според GoAuto.com новият STI може да е доста различен от базовите Impreza и WRX и тези разлики може да се окажат, че автомобилът ще се окаже в доста по-горна категория - за да се бори с М-моделите на BMW или AMG-версиите на Mercedes.
Без значение в каква посока ще поеме развитието на модела, най-вероятно основа за развитието на STI ще е използваният в момента при популярния модел Forester 2-литров 4-цилиндров боксер с турбо. Това неофициално беше потвърдено от Ник Синиър, управляващ директор на Subaru Австралия, според когото, този двигател има много сериозен потенциал, който не е реализиран напълно.
Според Синиър, STI би трябвало да остане базата за създаването на рали автомобилите на Subaru, а неговият глас има важно значение в тази дискусия. Австралия е четвъртият по големина пазар за Subaru, като японската марка продава повече коли само в САЩ, Япония и Китай.