Audi ще преследва победата в легендарната надпревара "24 часа на Льо Ман" тази година с напълно нов хибриден прототип, в чието име са получили място най-важните означения за марката и се е получило следното: R18 e-tron quattro.
Прототипът от най-силния клас LMP1 е с хибридно задвижване - дизел и електричество и е със задвижване на четирите колела, осигурено от системата Quattro на Audi.
Новостите при прототипа са много, но най-важната е може би използването на система за възвръщане на кинетичната енергия при спиране (KERS) с маховик, която връща енергията на електромоторите на предните колела.
Основният двигател на болида е V6 TDI с мощност 510 конски сили, който задвижва задните колела. Подобна система на задвижване - KERS с маховик, се появи и при Porsche 911 GT3 R Hybrid, но при Audi прототипът може да се движи и само на електричество.
Точно това направи шефът на Audi Motorsport доктор Волфганг Улрих, който изкара на сцената в Мюнхен вчера новия R18 e-tron quattro, който вървеше почти безшумно - само на електрическо задвижване.
За да се компенсира допълнителното тегло на хибридната система, конструкторите са олекотили новата скоростна кутия - тя е корпус от композитни материали.
Заедно с хибрида, Audi ще участва в Льо Ман и с прототипа R18 Ultra, което е идентичен на e-tron quattro, но е без хибридна система. R18 Ultra обаче е най-лекият прототип за това състезание, създаван от Audi Sport.
R18 e-tron quattro ще направи състезателният си дебют в 6-часовото състезание на "Спа" в Белгия на 5 май, а след това ще стартира и в "24 часа на Льо Ман" на 16-17 юни.
В Льо Ман Audi ще използва два хибридни R18 и два R18 Ultra.